Facebook oglasi ne konvertiraju! Zašto!?

Autor: Mišo Mlakić

Datum: 7 rujna, 2020
miso mlakic blog best practice

Ako Vas muči pitanje zašto Vam oglasi na društvenim mrežama ne konvertiraju ovdje smo naveli 5 čestih uzroka tog problema i preporuke kako povećati broj konverzija.

Nije rijetkost vidjeti uspješne kampanje ili priče uspješnih marketera koji rado dijele svoje rezultate, ali što je s onima koji ne postižu željeni rezultat? Koji su to razlozi neuspjelih kampanja i potrošenog novca? Puno je tu individualnih razloga, i teško je napamet govoriti o svim mogućim situacijama, ali ipak, kroz praksu, neke su greške učestalije ili ih je možda lakše napraviti zbog njihove prirode. Ovdje možete pronaći 5 bitnih razloga zbog kojih vam oglasi daju lošije rezultate:

1. Pogrešan odabir publike (klasika)

Iako zvuči preočito, ovaj segment oglašavanja je najlakše zeznuti. Naime, ne postoji savršena publika, barem ne na prvu. Ne postoji marketinški stručnjak na planeti koji će vam iz rukava izvući rečenicu:

“Ova publika će garantirano u tvojoj branši najbolje konvertirati”.

Hm, što vam to govori? Je li ovakva smjela izjava nešto što je testirano? Ne zaboravimo da je publika segment oglašavanja koji je podložan testiranju. Stoga, testirajte više publika, odaberite onu koja daje nabolje rezultate, ili ona koja ima najbolji odaziv na vaše oglase. A kako odabrati  publiku? Koristite logiku i zdrav razum. Imate besplatni alat koji se zove Audience Insight te pronađite barem 5 do 10:

  • poznatih brandova iz vaše branše,
  • poznatih ličnosti ili influencera,
  • pojmova ili ključnih riječi vezanih za vašu branšu.

Tako ćete dobiti odličnu početnu točku od koje možete krenuti. Naravno, nije isto ako ste recimo iz fitness branše (većina ljudi želi izgledati ljepše ili mršavije), ili ako ste u pčelarstvu što je puno manja branša. Ili?

Zar ne želimo svi također biti zdraviji? Pronađite osobe koje žele zdravo živjeti i otvara vam se potpuno novo i ogromno tržište. Samo koristite zdrav razum kod odabira publike i potrošite potrebno vrijeme na istraživanje. To je posao koji svi moramo napraviti u početku i od kojeg ćete dugoročno profitirati.

2. Ciljanje “pravih” osoba pogrešnim oglasima (porukom)

Vaši oglasi mogu biti savršeno napisani, ali ako je vaša marketinška poruka pokazana osobama koje nisu dovoljno upoznate s vama, neće se ostvariti željeni rezultat. Iznimka su impulsne kupnje jeftinih proizvoda, ali to je neka druga priča. I nije baš jednosmjerna ulica. Kako bi netko napravio kupnju online, potrebno je određeno poznavanje branda, njihove vrijednosti, te treba postojati doza povjerenja. Posebno na društvenim mrežama. Da bi to ostvarili, trebamo osobu provesti kroz tzv. marketing funnel gdje ćemo potpunog stranca pretvoriti u vjernog kupca. Ovo je proces koji se ne može ostvariti jednim oglasom napisanim za sve ciljane osobe. Umjesto jednog oglasa, serviramo niz logično poredanih oglasa koji će napraviti upravo spomenuto. Cilj ovako strukturiranog marketinga jest sljedeći:

  • identificirati osobe iz naše branše (potencijalne klijente)
  • zainteresirati osobu sadržajem: edukacija, spominjanje problema i razumijevanje istog, empatija s korisnikom
  • ponuditi rješenje

“Moramo biti svjesni kako osobe koje dolaze na društvene mreže ne idu kupovati, nego je zadatak nas oglašivača da ih prebacimo iz razmišljanja “idem vidjeti tko je sinoć bio vani i gdje”, u “wow, ovo mi baš sad treba, šteta propustiti ovu priliku”

Što nas dovodi do sljedeće greške:

3. Traženje prevelikog stupnja obvezivanja od osoba koje nas ne poznaju

Što je najteže napraviti u smislu online marketinga i prodaje? Pa, ostvariti prvu prodaju. Ponuditi naš proizvod ili uslugu baš svakoj osobi online sigurno neće dovesti do prodaje kao u ni prosidba djevojke na prvom spoju:)) Možda slijedi ironičan komentar ili zabrana pristupa?

Facebook nam pruža paletu oglasa koji nam daju mogućnost da malim koracima, ili stupnjem obveze kako ih zovemo, pretvorimo nepoznatu osobu do vjernog kupca. Kako to napraviti? Krenete od jednostavne engagement kampanje. Prvi kontakt želite da bude najjednostavniji i tražite najmanji stupanj obveze, a to je na društvenim mrežama lajkanje slike, komentiranje, dijeljenje ili gledanje kratkog videa. Ovdje ujedno možemo ciljati malo širu i hladniju publiku (pod hladnu publiku mislimo na osobe koje nisu upoznate s nama, našim proizvodom ili našim brandom).

Nakon što je netko napravio ovaj mali koračić, zahvaljujući retargeting oglasima, dalje te osobe šaljemo niže kroz naš marketing funnel, ali sad tražimo veći stupanj obveze. Ovisno od proizvoda, cijene i branše, sljedeći koraci mogu biti

  • Odlazak na vašu web stranicu za što koristimo traffic kampanju. Informiramo osobe, educiramo, pozicioniramo se kao osobe/brand od povjerenja.
  • Nakon toga želite prikupiti privatne podatke osobe. Osim klikanja, lajkanja i gledanja videa, sljedeći stupanj obveze jest traženje privatnih podataka. Ovo je najlakše napraviti koristeći neki tzv. lead magnet ili etički mito tj. ponudimo besplatni sadržaj u vidu eBook-a, besplatnog webinara, popusta/kupona, u zamjenu za email ili rjeđe telefon. Nakon ovog dolazimo do najvećeg stupnja obveze koji možete tražiti, a to je kupnja. Naravno, za to koristimo kampanju za konverzije.

4. Subjektivno vezivanje za fotografije 

“Fotografije treba testirati! Točka! Greške koje viđam su: vezivanje marketera za jednu sliku i njihovo uvjerenje kako je ona savršena. Jednostavno se ne testira dovoljno različitih slika.”

Kako ovo riješiti?

Nemojte pretpostaviti što će se Vašim potencijalnim klijentima svidjeti. Napravite za svaki oglas 3-4 slike s npr. različitim bojama. Pustite da Vaša publika odabere njima najbolju i koristite je dok se ne desi tzv. banner blindness efekt. S vremenom postajemo “slijepi” na vizualne elemente koje prečesto viđamo. To će se s vremenom desiti i najuspješnijim oglasima. Kada konverzija krene osjetno padati, vrijeme je da se taj oglas gasi. Nakon više mjeseci pauze, možete opet reciklirati najuspješnije oglase naravno uz redovno praćenje rezultata.

5. Koristiti sve vrste prikaza oglasa.

Facebook oglašivačka platforma sadržava više platformi (trenutno 4), te veliki broj mjesta gdje se oglasi mogu prikazati. Samim tim, imamo i dosta različitih oblika prikaza naših oglasa, što znači da naš oglas neće izgledati isto na svim mjestima prikaza. Može vam se desiti da oglas koji pripremite izgleda potpuno nejasan, ako se prikaže u formatu za koji nije namijenjen.

Kako ovo riješiti?

Na sreću, ovaj problem se da lako riješiti. Nakon što odaberemo sva mjesta gdje želimo da se naš oglas prikaže, na razini adset-a, u sljedećem koraku, na trećoj razini, razini oglasa, možemo točno vidjeti kako će se taj naš oglas prikazati ciljanoj publici. Facebook nam je omogućio da vidimo svaki oglas prije samog objavljivanja. Stoga Vam preporučamo da provjerite prikaz vašeg oglasa za svako odabrano mjesto (placement). Posebno ako koristite više platformi za oglašavanje.

Nadamo se da Vam je ovaj članak bio koristan. Ukoliko želite saznati više o ovoj temi ili se želite baviti Faceebook i Instagram oglašavanjem preporučamo da savladate vještinu oglašavanja uz odlično strukturiran program i uz vođenje eksperta struke. Na raspolaganju su Vam 2 opcije radionice.

Kako se oglašavati na Facebooku i Instagramu (u učionici)

Kako se oglašavati na Facebooku i Instagramu (online)

Vidimo se na radionicama! Keep lerning, keep growing!

15
godina
s Vama

Lider u kvaliteti poslovnih edukacija
Best Practice je trenersko-konzultantska organizacija specijalizirana za razvoj kompetencija zaposlenika. Pomažemo organizacijama da prodaju i komuniciraju bolje, upravljaju lakše i vode svoje ljude na bolji način.
Kvaliteta nema alternativu stoga u svaki projekt ulažemo više energije, a isporučujemo veću vrijednost od uobičajene. Ponosimo se listom klijenta od gotovo 500 tvrtki od kojih su mnoge lideri u svojim industrijama. Hvala Vam na povjerenju i vidimo se na radionicama.

459

Klijenata u 9 zemalja

3266

održanih radionica

18850

zadovoljnih polaznika

O tvrtki:
Idealan otok d.o.o.
Sjedište: Vrbje 1 a, 10000 Zagreb, HR
OIB: 21270362152 (HR21270362152)

Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR282402006-1100546101
SWIFT: ESBCHR22
Osnovano: 22. studenoga 2004. godine
Temeljni kapital: 20.000,00 kuna
Članovi društva: Petar Majstrović

Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: info@bestpractice.hr

Share This
×

Edukacije u košarici

 

Ukupno: 0.00kn

Kreni na plaćanje
Pogledaj košaricu Obriši stavke