Kada je Heron iz Aleksandrije u svoje vrijeme htio pronaći prim brojeve (prim brojevi su brojevi koji su dijeljivi samo s 1 ili sa samim sobom. To su primjerice: 1, 2, 3, 5, 7, 11, 13, 17, 19, 23, 29, 31, … ) koristio se postupkom koji su kasnije nazvali Heronovo sito.
Radi se o tome da je uzeo primjerice prvih 1000 prirodnih brojeva i sve podijelio s 2. Svi brojevi koji su bili dijeljivi, odbačeni su. Preostale brojeve je podijelio s 3 i opet odbacio sve dijeljive. Nastavio je tako dijeliti i izbacivati sve dok nije preostao niz brojeva koji nisu bili dijeljivi niti jednim brojem osim s 1 ili sami sobom.
To su bili prim brojevi.
Slika 1: primarni brojevi
Kada danas o tome razmišljam, postupak je vrlo jednostavan. Ali, odlika svih velikih ideja je da su one jednostavne i razumljive svakom kada ih jednom netko otkrije i objasni.
Uzmete CD-u riječnik hrvatskog jezika (ili bilo kojeg jezika od interesa). Sve riječi koje postoje na CD-u kopirate u jednu adgrupu i u pravilu ostavite KW u braod obuhvatu. Predlažem da krenete s cijenom klika za svaki Kw od 0,01kn iako možete krenuti s npr 0,1kn. KW koji nemaju oznaku ‘Bellow first page bid’ ili koji unatoč toj oznaci ostvaruju impresije, ostaju u toj adgrupi, a sve ostale prebacite u drugu adgrupu.
U drugoj adgrupi su KW iz prve Adgrupe negativni (i svi search terms koji su do tada okidali oglase), a cijenu povećate duplo (na 0,02kn ili 0,2kn, ovisno kako ste krenuli). Tako ponavljate postupak sve dok ne dođete do dovoljno velikog broja relevantnih KW s cijenom klika koji vam je (još) isplativ. Nekada to može biti vrlo visoki CPC.
Ako krenete s većom početnom cijenom klika, prije ćete doseći svoju granicu isplativosti. Za među-cijene koristite Newtonov algoritmom koji je opisan kao jedan korak napred, pola koraka nazad (krente s cijenom 1kn pa druga adgrupa ima 2kn, pa treća adgrupa 1,5kn pa četvrta adgrupa 1,25 itd…)
Zamislite situaciju u kojoj Vam klijent traži maksimiziranje broja posjeta na stranicu uz minimalno ulaganje pri čemu nema neki zadani cilj/konverziju (kupnju, prijavu ili neku akciju). Naprosto mu treba maksimalan broj posjeta na stranicu.
Često takve zahtjeve postavljaju news portali, affiliate prodavači ili sajtovi za usporedbu cijene koji kod sebe imaju i oglase drugih oglašivača. Ti oglašivači više plaćaju oglašavanje ukoliko je veći broj dnevnih/tjednih/mjesečnih posjeta na neki sajt. Zato je cilj da se dovede što više posjeta koje će generirati veću cijenu prodaje oglasnog prostora.
Ako imate sličan cilj onda svakako pokušajte Heronovo sito i sigurno će Vam korisiti da pročitate članak: Cijena klika ispod jedne lipe.
Jedan od razloga zašto bi trebali koristiti Heronovo sito je i taj da doznate koje riječi su za Vašu branšu idealne (efikasne i jeftine), a niste ih imali u vidu. Ili ste agencija pa Vam trebaju efikasne riječi za razne niše iz kojih Vam se javljaju klijenti pa da možete od starta postići mjerljive učinke. Jednom kada znate pokrenuti taj postupak, primjene se same generiraju.
Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.
15
godina
s Vama
održanih radionica
zadovoljnih polaznika
O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)
Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović
Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]