Volim putovati. Zna to biti naporno, neuvjetno, nekorektno i stotine drugih ne, ali u konačnici nagrada za to bude uvijek veća od uloženog. Kako ovo pišem iz Pariza, baš mi se nekako čini prigodnim što pišem o turizmu. Ionako sam planirao napisati cijelu seriju članaka o primjeni internet marketinga u raznim ljudskim djelatnostima. Spomenuo sam važnost interneta u cjelokupnom marketing mixu, pa prigodno, zbog izbora, o internet marketingu u politici.
Internet marketing u politici
Napisao sam i članak o internet marketingu u osiguranju i internet marketingu u bankarstvu. Također i kako internet marketingom naći zaposlenje snova, ali cijelo vrijeme razmišljam o internet marketingu u turizmu.
Kaka se turisti ponašaju ?
Jedan od razloga je činjenica da preko 87% turista koji su putovali lani, planira putovati i ove godine (10% više nego u 2010). Također preko 85% turista prije nego dođe na neku destinaciju, istražuje o njoj na internetu, a skoro 70% pogleda neki video o destinaciji u koju putuju (YouTube uglavnom).
Ponašanje korisnika na mjestu kupnje
Istražuju turisti i na licu mjesta koristeći svoje ‘pametne’ telefone i relativno jeftino dostupne ili čak besplatno dostupne internetske priključke. Puno izvrsnih podataka o ponašanju turista s velikim brojem odličnih preporuka naći ćete u ovim istraživanjima o putovanjima ili restoranima.
Vidio sam (nažalost ne i snimio jer sam iscrpio bateriju svog uređaja) 8 autobusnih grupa Japanaca (ili Koreanaca) ispred katedrale Notre Dame koji su čitali svoje smart- android- i-phone tablet uređaje. Jedini koji su koristili telefone za govornu komunikaciju bili su njihovi lokalni vodiči. Ali da stvar bude zanimljivija, isto se ponovilo na svakom mjestu gdje sam vidio organizirane grupe turista, ali ipak, najviše njih s dalekog istoka. Čak i u muzeju Louvre gdje je upotreba takvih uređaja ograničena ili čak zabranjena.
Ono što je mene fasciniralo je činjenica da su puni bili samo oni kafići i restorani koji su imali dobre/odlične tips/recommendation na Foursquare ili Tripadvisor mreži. Ostali su zjapili prazni, a uvjeren sam da njihovi vlasnici/menedžeri nisu imali pojma što im se događa.
Preko 50% kupaca/turista odustane na licu mjesta (u trgovini, restoranu ili hotelu) od kupnje odnosno konzumacije jer su pomoću pametnog uređaja ustanovili da je u blizini bolje, jeftinije ili da mjesto na kojem su trenutno, ima loše preporuke.
Ulažete u Michelin katalog i ostalu skupu promidžbu da dovedete gosta? A onda on ode u susjedni smještaj jer je 2 € jeftinije ili jer je pročitao dobru preporuku na Foursquare mreži ili jer je vidio na karti tuđeg ponuđača da je tamo puno bliži Lidl ili salon za šišanje pasa. I to može biti presudna ‘sitnica’ da odluči odsjesti kod drugog.
Nemojte ulagati desetke tisuća eura u promociju, ako niste spremni poentirati na kraju utrke. Tim više što su ulaganja u internet marketing vrlo povoljna, segmentirana, ciljana, a često na društvenim mrežama možete puno toga i potpuno besplatno napraviti.
Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.
15
godina
s Vama
održanih radionica
zadovoljnih polaznika
O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)
Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović
Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]