Mailchimp skills: 8 elemenata izvrsnog newslettera

Autor: Mario Pintar

Datum: 1 listopada, 2020

Jeste li znali da je newsletter najučinkovitiji, a istovremeno gotovo besplatan kanal prodaje postojećim kupcima. Onima koji znaju kako ga koristiti treba puno manji marketinški budžet.

Email marketing jedan je od kanala direktnog marketinga koji omogućuje neposrednu komunikaciju s krajnjim kupcem/korisnikom i to pomoću e-mail poruke koju često zovemo newsletter. Ta poruka šalje se skupini ljudi (na listu pretplatnika) upotrebom email servisa. Poruke moraju imati kvalitetan i koristan sadržaj koji može biti informativnog, promotivnog, prodajnog, ili edukativnog tipa.

Da bi napravili dobar newsletter koji će biti pročitan u dovoljnom broju slučajeva trebamo se pridržavati pravila i najbolje prakse marketinške struke, kao i preporuka stručnjaka koji se bave ovim kanalom komunikacije. Ovdje navodimo preporuke i osnovne elemente koje bi dobar newsletter trebao sadržavati.

1. Naslov (Subject line)

Ovo je najbitniji element newslettera jer on privlači ili odbija pažnju čitatelja i direktno utječe na Open Rate. Osnovna misao vodilja kod kreiranja naslova treba vam biti da u naslovu ne govorite o prodaji onog što je u newsletteru, već ukratko opišete sadržaj newslettera.

2. Personalizacija

Ukoliko je moguće, na samom početku newslettera oslovite primatelja njegovim imenom ili prezimenom. Najbolji način za pridobivanje pažnje čitatelja je da mu pokažete da znate nešto o njemu. Ako nemate ime i prezime, već samo email adresu, recite mu onda zašto je dobio vaš newsletter. Navedite razlog tipa: “Ovaj newsletter poslan je na adresu [email protected] jer ste naš kupac”.

3. Ime pošiljatelja (From name)

Ovo je element koji uz Naslov isto ima utjecaj na otvaranje newslettera. Nemojte skrivati ime pošiljatelja i stavljati neko ime koji prijatelju neće govoriti ništa. Jasno mu dajte do znanja tko newsletter šalje. U mojem slučaju uvijek stavljam ime tvrtke. Dajte jasno do znanja tko email šalje jer ako se dobro sjećate, primatelj vam je dao svoju privolu za primanje vaših mailova.

4. Sadržaj (Body Copy)

Sadržaj je ono što prodaje vaše proizvode/usluge. Budite jasni, precizni. Koristite kratke rečenice i zainteresirajte ih. Sadržaj mora jasno opisivati ono što nudite i razlog zbog čega je ta ponuda vrijedna. Kvalitetan sadržaj, utječe na Click Rate.

5. Fotografije i grafički elementi

Samim tekstom nećete baš puno postići. Fotografije su te koje newsletteru daju atraktivnost i izgled. Tu mislim na sve grafičke elemente: ilustracije, infografike, fotografije. Izaberite slike relevantne sadržaju i uvijek probajte koristiti vlastite slike.

6. CTA (Call-to-Action)

Cilj vašeg newslettera je ispunjen ako čitatelj klikne na neki od linkova, a potpun ako nakon toga napravi konverziju na landing stranici na koju ste ga odveli. CTA je nedvojbeno najvažniji element newslettera. Možete ih koristiti kao obične tekstualne linkove ili u obliku grafičkog elementa (button).

7. Social media linkovi za dijeljenje

Cilj ubacivanja Social media linkova u newsletter je stimulirati čitatelja da vaš sadržaj podijeli preko društvenih mreža. Svakako stavite linkove na Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram te ostale društvene mreže kojima se koriste vaši kupci.

8. Link za odjavu s mailing liste

Ovaj link obavezno morate staviti u newsletter. Primateljima morate omogućiti jednostavnu odjavu s mailing liste, ukoliko se odluče da ga više ne žele primati. Link na odjavu najčešće se nalazi pri samom dnu, u podnožju (footeru).

Mjerenje uspješnosti i statistika

Nakon slanja htjet ćete izmjeriti učinkovitost newslettera i razmisliti o načinu poboljšanja gore navedenih elementa. Dva najvažnija podatka koja ćete pratiti su Open i Click Rate. Open Rate je postotak onih koji su newsletter otvorili u svom “inboxu”. Formula za izračun izgleda ovako:

Click Rate je postotak onih koji su kliknuli na neki od linkova u newsletteru, a izračunati ga možemo pomoću formule:

Osim toga, svakako ćete pratiti broj onih koji su se odjavili s liste (Unsubscribed) iz čega možete izračunati i Unsubscribe Rate, zatim List Growth Rate – da li lista raste ili ne, Forward Rate – koliko se vaš newsletter proslijeđuje, Delivery Rate (Bounce Rate) koji bi trebao biti iznad 95% itd.

Prosječan Open Rate i Click Rate vaše cijele liste možete uspoređivati s pokazateljima za cijelu granu industrije u koju pripadate. Vrijednosti koje bi vas trebale zadovoljiti prikazane su u sljedećoj ilustraciji:

Ako želite biti ozbiljni i profesionalni te svoj newsletter pripremati, slati i analizirati na kvalitetan način, svakako preporučujem korištenje gotovih alata. Mailchimp je jedan od najboljih i najpopularnijih newsletter alata , a potpuno je besplatan za baze do 2000 pretplatnika

Nadamo se da Vam je ovaj članak bio koristan. Ukoliko želite naučiti kreirati i slati najbolje newslettere po pravilima struke služeći se Mailchimpom, pridružite nam se na praktičnoj BestPractice.hr radionici:

Malchimp: Sve o slanju najboljih newslettera…

Pogledajte raspored svih Best Practice edukacija u kalendaru radionica…

Vidimo se na radionicama! Keep lerning, keep growing!

Prijavite se na newsletter

Primajte stručne članke, obavijesti o nagradnim natječajima, akcijama i radionicama jednom tjedno

Poštujemo privatnost. Vaši se osobni podaci neće prosljeđivati treićim osobama, obrađivat će se povjerljivo i s njima će se postupati u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016.

Provjerite naša pravila zaštite privatnosti

15
godina
s Vama

Lider u kvaliteti poslovnih edukacija
Best Practice je trenersko-konzultantska organizacija specijalizirana za razvoj kompetencija zaposlenika. Pomažemo organizacijama da prodaju i komuniciraju bolje, upravljaju lakše i vode svoje ljude na bolji način.
Kvaliteta nema alternativu stoga u svaki projekt ulažemo više energije, a isporučujemo veću vrijednost od uobičajene. Ponosimo se listom klijenta od gotovo 500 tvrtki od kojih su mnoge lideri u svojim industrijama. Hvala Vam na povjerenju i vidimo se na radionicama.

459

Klijenata u 9 zemalja

3266

održanih radionica

18850

zadovoljnih polaznika

O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)

Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović

Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]

Share This
×

Edukacije u košarici

 
Sve ukupno: 0,00  (0,00 Kn)
Kreni na plaćanje
Pogledaj košaricu Obriši stavke