Najskriveniji i najčuvaniji od svih Google algoritama je onaj kojim se koristi Google AdWords sustav. Kako je Google AdWords zaslužan za oko 80% Google prihoda (2011. godine je Google prihodovao oko 40 mrld U$), nije čudno da Google jako malo podataka daje o tom algoritmu. Poznato je da se taj algoritam naziva AdRank i da se izvršava prilikom svake licitacije.
Licitacija se događa u trenutku kada tražitelj upiše u Google tražilicu pojam zakupljen od jednog ili više oglašivača kao pojam koji ‘okida’ prikazivanja oglasa – keyword. Prije nego što Google prikaže SERP (Search engine results page), Google AdWords sustav izvršava AdRank algoritam. AdRank izravno utječe na poziciju oglasa i cijenu klika koju oglašivač mora platiti. Stoga ne čudi da svaki oglašivač želi što više saznati o tom algoritmu. Google je objavio da je AdRank umnožak 2 faktora.
Što je veći AdRank, to je bolja pozicija oglasa. Stvarna cijena klika ili CPC koju oglašivač mora platiti u pravilu je manja od Bid-a i izračunava se kao omjer:
Na AdRank konkurencije nemamo utjecaja (ali ih možemo pomoću AdRanka špijunirati). Naš Quality score izravno utječe na poziciju oglasa i cijenu klika koju plaćamo.
NA SERP-u se odvija SEO i PPC oglašavanje. Za SEO se mogu naći odlični savjeti i priručnici za pojašnjenje na koje faktore treba obratiti pažnju. Za PPC odnosno Quality score naprotiv, naći ćete jako malo podatka. Google je objavio (i iskustvo to uglavnom potvrđuje) da na Quality score najveći utjecaj ima CTR (Click through rate)
Google je vezano uz izračun Quality score-a službeno objavio ovo:
How we calculate Quality Score
Every time someone does a search that triggers your ad, we calculate a Quality Score. To calculate this Quality Score, we look at a number of different things related to your account, like the following:
Zgodan je i ovaj nešto stariji video u kojem to objašnjava Hal Varien:
U SAD je Quality score skoro pa sveti Graal internet marketingaša. Nije stoga čudno što se prvo provjerava znadete li što je Quality score ako se traži outsource agencija. Niz vrsnih Google AdWords stručnjaka povezalo se pokušavajući objediniti svoja saznanja vezana uz Quality score. Osobno sam surađivao s kolegom Matt Van Wagnerom članom SEMPO (Search engine professionals organization) i SEMNE u jednom dijelu koji možete pročitati u članku o Google AdWords bugu na našem blogu.
Žao mi je što kolega Bojan s portala rep.hr kojem sam ponudio ekskluzivno tu informaciju, nije pokazao posebno zanimanje za nju. Šteta, jer je mogao biti u krugu malog broja portala koji su pisali o tome i koji su imali su ogroman broj posjeta na Quality score članke
Najopsežniju studiju o Quality score do sada je objavio kolega Craig Danuloff, AdWords stručnjak koji je pokrenuo The clickequations blog (blog je preuzela tvrtka Aquisio početkom ove godine). Uzme li se u obzir što Vam Quality score sve govori, premalo je podataka o njemu objavljeno.
Quality score možete očitati na dva načina u svojim kampanjama. Jedan je da omogućite prikazivanje Quality score-a u svojoj kamapanji u izborniku Keyword/Columns/Customize columns/Attributes/Qual. score. Drugi je da mišem prijeđete preko balončića pored ključne riječi. Tamo ćete dobiti osnovne podatke koji puno vrijede:
Kako brzo pronaći Quality score i što nam sve govori
Brzim pregledom vidite ‘okida’ li trenutno Vaša ključna riječ prikazivanje oglasa, koliki Vam je Quality score i što sve možete poduzeti da ga popravite. U primjeru sa slike moguće je samo doraditi landing page jer su ostali parametri na gornjoj granici (Above average).
Malo je oglašivača primijetilo jednu važnu izmjenu u Quality score algoritmu. Google je to objavio nedavno na službenom blogu u rečenici:
Your targeted devices: How well your ads have been performing on different types of devices, like desktops/laptops, mobile devices, and tablets – you get different Quality Scores for different types of devices
Od nedavno (implementacija je započela u travnju 2012) se izračunava posebno Quality score za svaki uređaju na kojem se oglasi prikazuju. U Google Adwords kampanji taj izvještaj je (kao i oko 80% najzanimljivijih Google AdWords izvještaja) sakriven u izborniku Keyword/segment/devices ukoliko imate omogućen Keywords/Columns/Customize Columns/Attributes/Qual. score.
Nakon Quality Score članka kolegice Mone Elesseily, promjene koje su se dogodile opisao je kolega Brad Geddes (članak o izmjeni u Quality score algoritma). Predlažem da pročitate oba članka zanima li Vas tajanstveni Quality score.
Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.
15
godina
s Vama
održanih radionica
zadovoljnih polaznika
O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)
Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović
Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]