Mali se broj poduzeća može pohvaliti da ne osjeća udarac žestoke ekonomske krize koja hara u našem poslovnom okruženju. Gotovo sve industrijske grane bilježe značajan pad poslovne aktivnosti, a realizacija plana prodaje postala je pravi izazov čak i za najvještije. Kraj teških vremena za prodaju ne očekuje se tako skoro već upravo suprotno, najteže razdoblje tek dolazi stoga smatramo da trening program „Prodaja u vremenu krize“ može biti izuzetno koristan i zanimljiv direktorima, voditeljima prodajnih timova i prodavačima. Relevantna istraživanja pokazuju da menadžment u vremenima krize zahtijeva od prodajnih timova intenzivnije prodajne aktivnosti, ubrzavanje prodajnog procesa i agresivniji prodajni pristup. Također se smanjuju troškove osoblja, promidžbenih aktivnosti i razvoja. Kako bi ostali “vidljivi” svojim kupcima neka poduzeća osmišljavaju ekonomičnije “gerilske” i on-line promidžbene aktivnosti.
Povećanje broja prodajnih aktivnosti načelno je dobrodošao mada ne mora rezultirati povećanjem prodaje. Moguć je i suprotan efekt gdje se u pokušajima da se obavi što više izgubi pravi fokus, a vrijeme “potroši” na neproduktivne aktivnosti. Agresivniji prodajni pristup bi mogao u određenim situacijama dati rezultat, naročito ukoliko se bavite prodajom proizvoda male vrijednosti čija kupnja ne predstavlja veće financijsko izdvajanje i ne nosi veći rizik za kupca. Međutim, ukoliko prodajete vrjednije proizvode ili usluge ova strategija vjerojatno neće biti učinkovita. Ubrzavanje prodajnog procesa i požurivanje kupca u donošenju odluke ne samo da neće dati rezultat nego može biti kontraproduktivno i može iritirati kupca.
“Kriza je prilika” može zvučati utopijski, ali optimizam ulijeva činjenica da dio ljudi i organizacija kupuje bez obzira na tešku situaciju u okruženju. Postoje potencijalne prodajne prilike koje treba pažljivo tražiti, analizirati i na njih pravilno reagirati. Nisu rijetki ni oni koji u krizi vide priliku za povoljniju nabavku. Vješti pregovarači smatraju da je kriza dobro vrijeme za pregovaranje. Nadalje, tu su i potencijalnih kupci koji i u krizi posluju dobro i kupuju isto kao i prije. Ovakve situacije navode poduzeća na ponovno promišljanje o važnosti vještina profesionalne prodaje. Za prodajni rezultat one nikad nisu bile važnije.
Što je rješenje? Najbolja praksa nam govori što najbolja poduzeća poduzimaju u smislu prodaje da bi i u krizi ostala uspješna. Praćenje rezultata i aktivnosti uspješnih i neuspješnih poduzeća u vremenima krize omogućuje detektiranje i razdvajanje dobrih od loših prodajnih strategija. Na ovim osnovama kreiran je trening program usmjeren na povećanje prodajnog rezultata.
Razviti i unaprijediti znanja i vještine profesionalne prodaje u situacijama smanjene tržišne potražnje, uvježbati tehnike i pristupe za osvajanje narudžbi kod “opreznih” i “sumnjičavih” kupaca.
Zaposlenicima u prodaji, voditeljima prodajnih timova, direktorima prodaje.
Sadržaji su okvirni. Detaljni sadržaji razrađuju prema situaciji i ciljevima klijenta.
Mr.sc. Petar Majstrović je konzultant, predavač i autor. Osnivač je i direktor trenersko-konzultantske organizacije Best Practice specijalizirane za poslovni trening i savjetovanje u poslovanju i upravljanju. Bavi se marketingom, prodajno komunikacijskim vještinama, managementom i leadershipom.
15
godina
s Vama
održanih radionica
zadovoljnih polaznika
O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)
Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović
Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]