I nije ono što mislite. Neću govoriti o marketing ili sales funnel-u, landing stranici, plaćenim oglasima itd. Osnovnim komponentama svakog online biznisa. Želim naglasiti znakove ili faktore koji postoje prije nego što uopće krenemo govoriti o digitalnom marketingu. Često viđamo naslove po sales page-evim o uspjehu vlasnika biznisa kako bi privukao posjetitelje, podigao autoritet i stvorio želju kod čitatelja “i ja želim to”. Mogu i ja slobodno reći da sam u prvom tjednu promocije svog List Segmenting plugin-a prodao preko 300 licenci u vrijednosti od $12000. Meni super uspjeh i razlog za pohvaliti. Ali puno toga (čitaj učenje, rada i vremena) stoji iza svake uspješne priče. Pa i moje. Danas svatko može relativno brzo i uz malo novca pokrenuti online biznis. Što je odlično. Pa imamo situaciju da ih se stvarno dosta i pokrene. Međutim problem nastaje jer se većina baziran na riječ “pokrenuti” a ne na “biznis”. Ako ne shvatiš biznis dovoljno ozbiljno, takve rezultate ćeš i dobit od njega. Digitalni marketing nije iznimka. Pravila igre jesu možda drugačija, ali na kraju dana, samo se rezultat broji. Ono što želim reći jest, i za digitalni marketing treba vremena, sazrijevanja, testiranja, analiziranja kako bi se znalo da li je vaš pokrenuti online biznis uspješan. Podići stranicu, “baciti” novce na oglase i reći kako stvari ne funkcioniraju nakon 2 dana nije ozbiljan biznis a ni pristup. I ovo je na žalost čest slučaj. Sad o najčešćim razlozima. Proći ću kroz nekoliko čestih slučajeva ili realnih situacija koje vam se mogu desiti online te koje vas očekuju, a koji su jasni pokazatelji da niste spremni pokrenuti vlastiti online biznis ako niste spremni uhvatiti u koštac s njima:
1. Niste spremni za biznis na duge staze.
Ovo je jedan od možda i najčešćih razloga zašto mnogi ne uspijevaju online. Većina žele preko noći zaraditi, ne razmišljaju dugoročno. Početnička greška. Prečaci ne postoje. Može se nekome “posrećiti“ (šta god da to znači) ali ne gradi se ozbiljan i dugoročan biznis na prečacima, a niti na faktoru sreće.
2. Donosite odluka na emocionalnom nivou.
Bukvalno sam se zaljubio u digitalni marketing jer se “sve” svodi na brojke. Nema tu muljanja i pogađanja. Instaliraj potrebne alate i prati statistiku. Pogledaj što radi a što ne. Donesi logičnu odluku na osnovu toga (čitaj brojke). Emocije ostavi za GOT (tko prati).
3. Konstantno mijenjate digitalnu strategiju.
Skakanje s jedne taktike na drugu čim naiđete na prvu prepreku vas neće daleko odvesti. Bitno je svladati jednu oblast (digitalnog marketinga) kako bi mogao prepoznati njene prednosti, mane, te reći da li uistinu funkcionira za tvoj biznis.
4. Nemate novca ili ste u gubitku iz mjeseca u mjesec.
Možda pre očito ali marketing zahtjeva novac. Vrijem svakako ali i novac. Ako ste konstantno u gubitku, preporučio bih da se posavjetujete sa stručnjakom kako bi pokušali popraviti situaciju prije nego bankrotirate ili odustanete od svog biznis.
5. Niste spremni žrtvovati vrijeme kako bi naučili nove strategije i proširili svoje znanje.
Jasno mi je, svi smo mi super zauzeti i imamo tonu obveza (pogotovo ako imate i djece…). Ali online marketing je živa stvar. Zahtijeva učenje ili bar praćenje promjena. Dovoljno je da niste upoznati s novim promjenama algoritma Facebooka, ako koristite Facebook kao izvor prometa, i može se vrlo lako desiti da izgubite uložene novac u kampanje. Rekao sam da prečaci ne postoje…ali postoji marketinški pristup u kombinaciji s novom tehnologijom koje vam mogu uveliko olakšati život. Rekao sam 5 znakova ali evo još jedan, ne mogu reći kao bonus, u ovom kontekstu:
6. Oslanjati se samo na “free traffic”.
Lijepo je postati komentare po forumima, blogovima, društvenim mrežama i graditi SEO – svakako raditi kao jednu od marketinških taktika, ali tako se ne gradi skalabilan i predvidiv biznis. Moje prve 2 godine karijere digitalnog marketinga su bile u SEO branši, znam o čemu pričam. Dok nisam dobio email od advokata iz RedBull-a i odustao od SEO strategije kao svog glavnog aduta pri gradnji online biznisa. Ako želite izgraditi ozbiljan i predvidiv online biznis, treba vam predvidim promet. A to vam mogu pružiti samo plaćeni oglasi.
Zaključak: Postavite stabilne temelje za dugoročnu strategiju prije nego se krenete baviti digitalnim marketingom. Svladajte bar osnove kako bi uopće razumjeti što vas čeka i koje korake poduzeti kako bi izvukli maximum za vaš biznis.
Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.
15
godina
s Vama
održanih radionica
zadovoljnih polaznika
O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)
Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović
Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]