Jeste li znali da je newsletter najučinkovitiji, a istovremeno gotovo besplatan kanal prodaje postojećim kupcima. Onima koji znaju kako ga koristiti treba puno manji marketinški budžet.
Email marketing jedan je od kanala direktnog marketinga koji omogućuje neposrednu komunikaciju s krajnjim kupcem/korisnikom i to pomoću e-mail poruke koju često zovemo newsletter. Ta poruka šalje se skupini ljudi (na listu pretplatnika) upotrebom email servisa. Poruke moraju imati kvalitetan i koristan sadržaj koji može biti informativnog, promotivnog, prodajnog, ili edukativnog tipa.
Da bi napravili dobar newsletter koji će biti pročitan u dovoljnom broju slučajeva trebamo se pridržavati pravila i najbolje prakse marketinške struke, kao i preporuka stručnjaka koji se bave ovim kanalom komunikacije. Ovdje navodimo preporuke i osnovne elemente koje bi dobar newsletter trebao sadržavati.
Ovo je najbitniji element newslettera jer on privlači ili odbija pažnju čitatelja i direktno utječe na Open Rate. Osnovna misao vodilja kod kreiranja naslova treba vam biti da u naslovu ne govorite o prodaji onog što je u newsletteru, već ukratko opišete sadržaj newslettera.
Ukoliko je moguće, na samom početku newslettera oslovite primatelja njegovim imenom ili prezimenom. Najbolji način za pridobivanje pažnje čitatelja je da mu pokažete da znate nešto o njemu. Ako nemate ime i prezime, već samo email adresu, recite mu onda zašto je dobio vaš newsletter. Navedite razlog tipa: “Ovaj newsletter poslan je na adresu [email protected] jer ste naš kupac”.
Ovo je element koji uz Naslov isto ima utjecaj na otvaranje newslettera. Nemojte skrivati ime pošiljatelja i stavljati neko ime koji prijatelju neće govoriti ništa. Jasno mu dajte do znanja tko newsletter šalje. U mojem slučaju uvijek stavljam ime tvrtke. Dajte jasno do znanja tko email šalje jer ako se dobro sjećate, primatelj vam je dao svoju privolu za primanje vaših mailova.
Sadržaj je ono što prodaje vaše proizvode/usluge. Budite jasni, precizni. Koristite kratke rečenice i zainteresirajte ih. Sadržaj mora jasno opisivati ono što nudite i razlog zbog čega je ta ponuda vrijedna. Kvalitetan sadržaj, utječe na Click Rate.
Samim tekstom nećete baš puno postići. Fotografije su te koje newsletteru daju atraktivnost i izgled. Tu mislim na sve grafičke elemente: ilustracije, infografike, fotografije. Izaberite slike relevantne sadržaju i uvijek probajte koristiti vlastite slike.
Cilj vašeg newslettera je ispunjen ako čitatelj klikne na neki od linkova, a potpun ako nakon toga napravi konverziju na landing stranici na koju ste ga odveli. CTA je nedvojbeno najvažniji element newslettera. Možete ih koristiti kao obične tekstualne linkove ili u obliku grafičkog elementa (button).
Cilj ubacivanja Social media linkova u newsletter je stimulirati čitatelja da vaš sadržaj podijeli preko društvenih mreža. Svakako stavite linkove na Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram te ostale društvene mreže kojima se koriste vaši kupci.
Ovaj link obavezno morate staviti u newsletter. Primateljima morate omogućiti jednostavnu odjavu s mailing liste, ukoliko se odluče da ga više ne žele primati. Link na odjavu najčešće se nalazi pri samom dnu, u podnožju (footeru).
Nakon slanja htjet ćete izmjeriti učinkovitost newslettera i razmisliti o načinu poboljšanja gore navedenih elementa. Dva najvažnija podatka koja ćete pratiti su Open i Click Rate. Open Rate je postotak onih koji su newsletter otvorili u svom “inboxu”. Formula za izračun izgleda ovako:
Click Rate je postotak onih koji su kliknuli na neki od linkova u newsletteru, a izračunati ga možemo pomoću formule:
Osim toga, svakako ćete pratiti broj onih koji su se odjavili s liste (Unsubscribed) iz čega možete izračunati i Unsubscribe Rate, zatim List Growth Rate – da li lista raste ili ne, Forward Rate – koliko se vaš newsletter proslijeđuje, Delivery Rate (Bounce Rate) koji bi trebao biti iznad 95% itd.
Prosječan Open Rate i Click Rate vaše cijele liste možete uspoređivati s pokazateljima za cijelu granu industrije u koju pripadate. Vrijednosti koje bi vas trebale zadovoljiti prikazane su u sljedećoj ilustraciji:
Ako želite biti ozbiljni i profesionalni te svoj newsletter pripremati, slati i analizirati na kvalitetan način, svakako preporučujem korištenje gotovih alata. Mailchimp je jedan od najboljih i najpopularnijih newsletter alata , a potpuno je besplatan za baze do 2000 pretplatnika
Nadamo se da Vam je ovaj članak bio koristan. Ukoliko želite naučiti kreirati i slati najbolje newslettere po pravilima struke služeći se Mailchimpom, pridružite nam se na praktičnoj BestPractice.hr radionici:
Malchimp: Sve o slanju najboljih newslettera…
Pogledajte raspored svih Best Practice edukacija u kalendaru radionica…
Vidimo se na radionicama! Keep lerning, keep growing!
15
godina
s Vama
održanih radionica
zadovoljnih polaznika
O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)
Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović
Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]