Prije skoro dvije godine objavio sam članak o tome čitaju li internet korisnici sadržaj banner poruka. Taj je članak kolokvijalno poznat kao ‘Žuta žipka‘ jer je izmišljen pojam i mjereno je hoće li korisnici postupiti prema uputama s banera (tj. da li će početi guglati taj pojam). Banner je bio vrlo jednostavan:
Rezultati su opisani u članku Rezultati testa čitanja banner poruke i tada je najavljeno da spremamo i druge testove. U međuvremenu smo neke napravili, ali nikako da stignem napisati blog-post.
Jedan od iznimno važnih testova koje smo odradili je testiranje važnosti banner poruke u procesu motivacije pretraživanja i kupovine. Tehničke je detalje postavio naš Igor Jurić i isplati Vam se pratiti tog momka jer će biti novi Zorin Radovančević, ako se nastavi truditi kao do sada. Da skratim priču, ako određenim zahvatima u Analytics računu pretvorite Session u Goal i mjerite Reverse Goal path s uključenim Top Conversion path izbornikom (zanimljivi su i Full refferer path podaci), svašta nešto zgodno se vidi. Meni je bilo iznimno zanimljivo kod jednog klijenta da mu je od svih konverzija u promatranom razdoblju, u više od 80% slučajeva bio vidljiv display oglas (banner) u putanji.
Banneri su iznimno važni u putanji konverzije
Od svih putanji u kojima je vidljiv display oglas, u oko 95% slučajeva je to bio prvi kontakt s tražiteljem koji je kasnije kupio nešto. Kako je u pitanju uzorak od cca 20.000 konverzija, podaci se mogu uzeti s velikom pouzdanošću. Predlažem da pišete Igoru da objavi cijeli case na našem blogu. To kako je postavio testiranje, je nešto što bi svakom web shopu koristilo.
Jedan od meni najdražih testova kod bannera je: Da li se napisane poruke uopće čitaju? Nakon testa Žuta Žipka i nakon ovog testa, siguran sam da se čitaju. Testirali smo da li se internet korisnicima, kao i nama, neki oglasi koji ‘skaču iz paštete’ čine pretjerivanje – da ne kažem maltretiranje! Možda ste zapazili u zadnje vrijeme bannere u kojima se nudi brzinsko učenje stranog jezika, tretman za uklanjanje čukljeva, brzo mršavljenje, testiranje IQ, hrkanje, brzo bogaćenje i štatijaznam što još…
Na takve bannere u pravilu ne reagiram. Ali, u želji da provjerim da li ti banneri i drugima smetaju pokrenuo sam kampanju sa sljedećim oglasom:
Klik na oglas je vodio na landing page na kojem ne oglašavamo ništa. Prva ideja je bila da stavimo u CTA button ‘Saznaj tko’, ali nam je sugerirano da bi u oglasu negdje moralo pisati tko je oglašivač. Stoga sam se odlučio na CTA button ‘escapestudio.hr’.
Oglas je ostvario izvrsne rezultate. Ako se uzme da je prosječni CTR u Hrvatskoj za banner oglase u to vrijeme bio 0,04% (prema službenim Google podacima za banner oglase), taj je oglas imao preko 1% CTR:
Oglas/kampanja je ostvarila u jedno poslijepodne skoro 2000 klikova što je nama sasvim ok.
Ono što je još zanimljivo je da smo s tim testiranjem otkrili (još) jedan bug u Google AdWords sustavu. Zahvaljujući njemu platili smo tih 2000 klikova kao da ih je bilo samo 55. Odnosno, Google nam je odobrio preko 7,2 mil IDR (oko 3.600,00kn) jer je sustav zablesao. Ispalo je da nas je klik na banner koštao oko 3 lipe. Nažalost, taj bug ćemo pokušati još eksploatirati dok ga Google ne otkloni pa ga neću sada detaljno opisati
Zbog prekoračenje dnevnog proračuna za 72 puta, Google nam je morao vratiti potrošeno iznad toga – skoro 7,2 mil IDR (oko 3600 HRK).
Landing page je poslužio za mjerenje akcija posjetitelja putem UTM tagova i previous / next step funkcije. Ako znadete kako to iskoristiti, tada ograničenje od 20 Goal funkcija po jednom analytics računu ne predstavlja nikakvu prepreku. To će biti još jedan od budućih članaka – Kako raznim trikovima mjeriti više od 20 Goal-ova na stranici
Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.
15
godina
s Vama
održanih radionica
zadovoljnih polaznika
O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)
Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović
Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]