Da li tvoja marketinška poruka ubija prodaju?

Autor: Mišo Mlakić

Datum: 15 svibnja, 2020

Tijekom svoje marketinške karijere, imamo sam priliku upoznati mnoge ljude, iz online i offline biznisa. Postoji mnogo zanimljivih razlika i razmišljanja, te grešaka koje se rade. Ali jedna se dosta  češće ponovi nego ostale. A ima katastrofalniji učinak na online biznis.
Katastrofalan učinak pogotovo u današnje vrijeme, a još više će se osjetiti u nadolazećem vremenu.
Kako bi bolje dočarao o čemu se radi, možda bolje da pogledamo jedan primjer iz stvarnog života.
Gledao sam neki dan jedan stari video id Gary V-a (veliki sam fan), ima se šta za čuti, pogotovo ako vam nedostaje motivacije, tu je odličan!
Ono što sam vidjeo u video viđam posvuda, nažalost.
Iako mnoge stvari u offline svijetu izgledaju mnogo logičnije i puno više se pazi na ljudski odnos kada nekoga sretnemo u živo. Pogotovo ako tu osobu prvi put sretnemo. Međutim, interesantno je da se drugačije ponašamo kada smo online.
To je OK donekle, kada komentirate nečiju slika s godišnjeg, pa je sloboda pisanja ograničena, samo (recimo), dozom pristojnosti.
Ali kada se radi o vašem biznisu, stvari se mijenjaju naravno.
Da se vratim Garyjevu primjeru.
Gary je imao live nastup pred publikom te je primao pitanja prisutnih. Nasumično je odabirao ljude koju su postavljali pitanja a on je (u svom stilu), odgovarao.
I tako odabere lika koji se predstavi i reče kako ima biznis sa začinima te da li bi Gary mogao da promovira njegov proizvod čitavoj svojoj publici.

Naravno, šok i nevjerica…meni smiješno, a vjerovano nisam sam u tome. Gary odgovara i pokopava lika do boli, ono da propadne u zemlju.
Čovjek direktno hoće da proda Garyu na pozornici bez da je objasnio o čemu se radi, da pruži razlog (ako je to u ovoj situaciji ikako moguće) zašto bi Gray uopće napravio takvo što.
Ništa od toga, nego odmah u glavu:
“Gary, ti imaš 900000 pratilaca (u to vrijeme), da li bi mogao promovirati moj proizvod svojoj publici?”
Šalu na stranu, koliko god ova greška bila očita, upravo ovakvu grešku viđam u velikoj većini marketinških poruka i marketinških funnela.
Previše brzo, bez davanja vrijednosti, pravog pozicioniranja i objašnjenja zašto bi vaš proizvod izabrali naspram konkurencije npr., ili kako pomaže ciljanoj osobi, ljudi pokušavaju prodati.
Eh sad, to kad gledamo iz neke offline perspektive izgleda očito pa greške koje radimo online izgledaju očitije. Ali morate zapamtiti jednu stvari i biti potpuno svjesni o tome kada radite online marketing: ljudi koji imaju doticaj sa vašom marketinškom porukom su…ljudi.
Dok god nemate ljudski faktor, dok god niste bitni toj osobi, ova “internet stvar” neće funkcionirati za vas.
Nemojte dozvoliti da izgubite svog Garya samo zato što srljate s marketingom i pokušajem prodaje.
Online prodaja može biti lagana ako se potrudimo te stavimo kupca na prvo mjesto. Opet paralela s offline modelom gdje većina to i radi. Ali kad govorimo o online biznisu, stvari u našim glavama kao da se promjene, iz nekog razloga.
Marketing je marketing, nije bitno da li je online ili offline. Platforme ili metode prenošenja naše marketinške poruke jesu drastično drugačije, ali u konačnici dopiremo do ljudi, ne do strojeva, nebitno gdje se reklamirali.
Posvetio sam ovaj čitav post (i dio svog online treninga) kako bi naglasio važnost načina komunikacije online. Ako ne poznajete osobu s druge strane ekrana, ne znači da se trebate drugačije ponašati, u marketinškom smislu, nego što bi uživo.

Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.

Prijavite se na newsletter

Primajte stručne članke, obavijesti o nagradnim natječajima, akcijama i radionicama jednom tjedno

Poštujemo privatnost. Vaši se osobni podaci neće prosljeđivati treićim osobama, obrađivat će se povjerljivo i s njima će se postupati u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016.

Provjerite naša pravila zaštite privatnosti

15
godina
s Vama

Lider u kvaliteti poslovnih edukacija
Best Practice je trenersko-konzultantska organizacija specijalizirana za razvoj kompetencija zaposlenika. Pomažemo organizacijama da prodaju i komuniciraju bolje, upravljaju lakše i vode svoje ljude na bolji način.
Kvaliteta nema alternativu stoga u svaki projekt ulažemo više energije, a isporučujemo veću vrijednost od uobičajene. Ponosimo se listom klijenta od gotovo 500 tvrtki od kojih su mnoge lideri u svojim industrijama. Hvala Vam na povjerenju i vidimo se na radionicama.

459

Klijenata u 9 zemalja

3266

održanih radionica

18850

zadovoljnih polaznika

O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)

Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović

Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]

Share This
×

Edukacije u košarici

 
Sve ukupno: 0,00  (0,00 Kn)
Kreni na plaćanje
Pogledaj košaricu Obriši stavke