Dobra Google AdWords agencija

Autor: Miroslav Varga

Datum: 12 svibnja, 2020

Kada pišem blog, pokušavam na neki način odgovoriti na pitanja koja mi često stignu ‘s terena’  Nedavno sam postao Google AdWords Certificirani Trainer i mnoge su kolege zvali, pitali ili mailom kontaktirali da saznaju kako se to odvijalo. Pošto sam vezan s NDA, odgovorio sam ono što sam smio u članku: kako postati Google AdWords Certified Trainer.

Nakon certifikata poslao sam cirkularno pismo turističkim zajednicama TZ RH koje je izazvalo revolt kod nekih PPC agencija. Stoga su mi članci koje su napisali kolege Ilija Brajković i David Rodnitzky dali ideju za ovaj članak.

Kako znati da Vam AdWords kampanju vodi dobra agencija?

Nekoliko stvari kod loših agencija odmah upada u oči.

1. Loše agencije će Vam poslati negativni mail

Ako dobijete mail s porukom u kojoj ćete pročitati:

Poštovani,

pregledali smo Vašu kampanju i ustanovili smo da je strašno nerelevantna. Oglasi se prikazuju za loše ključne riječi, a nisu uključene ključne riječi koje su ključne za vaše poslovanje….

ili

…i stoga plaćate sigurno puno više nego što bi trebali. Da bi Vam dali točnu informaciju, morali bi pregledati vaš AdWords račun, ali to što smo vidjeli je jako zabrinjavajuće…

morali bi prvo pregledati svoje podatke i provjeriti da li je to utemeljeno. Nakon toga mogli bi se konzultirati sa svojom agencijom gdje su mogući uzroci.

Ako odmah nakon ovakvog maila odlučite da ćete raskinuti s postojećom agencijom tada ste ili lakovjerni ili patite od pomanjkanja samopoštovanja ili već dugo kuhate tu odluku. Uzmite u obzir činjenicu da nitko ne može vidjeti račun ako mu to niste odobrili.

Dobra agencija nikada neće isticati loše kod drugih, nego će se hvaliti svojim uspjesima (ako ih ima naravno).

2. Loše Agencije Vam ne daju pristup računu niti Vam šalju izvješća

Dobra agencija će klijentu odmah dati pristup AdWords računu. Čak što više, mi forsiramo klijente (uz našu podršku) da sami otvore svoje račune kako bi imali cijelo vrijeme pristup svojim podacima. Dva para očiju puno bolje vide i stoga nam je stalo da klijenti prate svoje podatke. Osim što bolje poznaju svoje poslovanje, bolje znaju kada je neki sezonski poremećaj očekivan.

U AdWords smjernicama također postoji uvjet da se klijenta mora izvještavati o rezultatima kampanje. Ako ništa drugo, da bi klijent vidio gdje mu novac odlazi. Stoga mi uvijek preporučujemo klijentu da kreira svoj AdWords račun, a onda ga mi uključimo u naš MCC račun. Klijent tako može napustiti jednu agenciju i otići kod druge, ali svi povijesni podaci mu ostaju sačuvani.

3. Loše agencije će Vas posramiti ili omalovažavati

Da li se osjećate ugodno kada razgovarate sa svojom AdWords agencijom? Da li Vam pokazuju i predlažu stvari koje Vas vesele i zanimaju? Da li se veselite susretu s njima?

Mi pokušavamo s našim klijentima biti što je moguće bliskiji. To nam daje priliku da bolje upoznamo njih, njihov posao i njihove ciljeve. Ako se osjećate jadno, nesigurno ili kao da ste nešto skrivili na sastanku sa svojom agencijom, vjerojatno je vrijeme da je promijenite. Agencija je tu da Vas poduči, da Vam pojasni i da Vam predloži. Vi plaćate njihovo vrijeme i znanje da naprave najbolje za Vas. To znači da Vam moraju predlagati kako stvari mogu biti bolje.

Ako Vam predbacuju, okrivljavaju Vas za loše rezultate ili Vas vrijeđaju (zaista imamo klijenta koji nam je rekao da su mu iz prethodne agencije za njegove djelatnice rekli da su glupe i da ništa ne razumiju!) bježite od njih! Vjerojatno skrivaju svoje komplekse ili neznanje iza uvreda i nadmenosti.

4. Loše agencije se čvrsto drže ugovora, bez obzira na postignuti rezultat

Dobro proučite ugovor koji Vam nude na potpis. Ako želite raskinuti ugovor s agencijom i oni Vam kažu da ste prema sitnopisanim klauzulama obavezni platiti xy penala, znajte da je takva agencija već imala iskustva s otkazivanjem suradnje i da je stoga maksimalno zaštitila sebe.

Dobre agencije su fokusirane na Vaš najbolji rezultat jer znaju da ćete surađivati dok rezultati opravdavaju suradnju. Mi primjerice ugovaramo vrlo rijetko, uglavnom samo tamo gdje naš klijent ima obavezu prema trećim stranama (primjerice udruženo oglašavanje s HTZ). Najčešće suradnja ide po principu mjesec za mjesec. Nama klijenti plaćaju naše vrijeme da napravimo najbolje za njih i testiranjem nađemo optimalne parametre. Zato se kod nas podrazumijevaju rezultati i ako su oni dobri nema potrebe da nekoga vežemo ugovorom. Ako im dobro radimo i prenosimo naše znanje ostati će klijenti duže s nama. Ionako je znanje koje im prenosimo dostupno na internetu.

5. Loše agencije imaju različit pristup ovisno tko vodi kampanju

Ako razgovarate unutar neke agencije s osobom koja vodi Vašu kampanju i ona bude odsutna pa razgovarate s drugom osobom koja Vam počne objašnjavati kako je ta kampanja loša, očito je da unutar agencije ne postoji protokol upravljanja kampanjama, niti razmjena informacija i iskustva. Radi se o agencijama gdje je loša unutarnja dinamika i gdje ‘sakrivaju’ podatke jedni od drugih. To nikako ne može biti dobar znak.

Kod nas u pravilu svi razmjenjuju svoje spoznaje i podučavaju jedni druge. Nemoguće je da jedna osoba bude vrhunski stručnjak u AdWords / Analytics/ Yandex / bing / Yahoo / Facebook / LinkedIn oglašavanju. Naprosto mora postojati pristup dobre prakse i konzistentnost u upravljanju kampanjama.

Naš AdWords protokol je vrlo jednostavan:

a) treba nam URL koji ćete oglašavati (ako još nemate URL, ali onda barem znadete područje u kojim želite biti djelatni)

b) treba nam pristup u Vaš Analytics (ili drugi alat za praćenje posjetitelja) račun da ‘osjetimo’ posjetitelje

c) dajemo Vam upute kako kreirati račun ili ga mi kreiramo i šaljemo Vam admin pristup pa možete promijeniti lozinku i zadržati svoj AdWords račun

d) kreiramo kampanje prema strukturi Vaše web stranice uz korištenje Google alata (najčešće Google Trends, Global Market Finder, Keyword Tool i Traffic Estimator)

e) zajedno smo u procesu optimiziranja ulaganja i rezultata. Uglavnom se fokusiramo na ROI (return on investment) i Conversion rate (narudžbe). Ako nemamo niti jedan drugi podatak onda optimiziramo prema CTR-u (najbolji omjer klik/prikaz) i Bounce rate (to su posjetitelji koje smo doveli na stranicu ali oni nisu ništa kliknuli nego su otišli)

Zato morate postati sumnjičavi ukoliko Vas ne traže Analytics pristup ili barem izvještaje o posjetama.

 

Za kraj

Najbolji se rezultati mogu postići ako je dobra i uska suradnja. Nitko u toj suradnji ne smije imati grč u želucu niti treba biti panika ako nešto pođe po zlu. Naprosto treba analizirati podatke i iz njih pročitati što je to, što treba popraviti. Ako se dobro osjećate u suradnji sa svojom agencijom, onda ste vjerojatno dobro odabrali. Zapamtite: PPC je testiranje i plaćate vrijeme onome koji Vam to radi.

Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.

 

 

 

Prijavite se na newsletter

Primajte stručne članke, obavijesti o nagradnim natječajima, akcijama i radionicama jednom tjedno

Poštujemo privatnost. Vaši se osobni podaci neće prosljeđivati treićim osobama, obrađivat će se povjerljivo i s njima će se postupati u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016.

Provjerite naša pravila zaštite privatnosti

15
godina
s Vama

Lider u kvaliteti poslovnih edukacija
Best Practice je trenersko-konzultantska organizacija specijalizirana za razvoj kompetencija zaposlenika. Pomažemo organizacijama da prodaju i komuniciraju bolje, upravljaju lakše i vode svoje ljude na bolji način.
Kvaliteta nema alternativu stoga u svaki projekt ulažemo više energije, a isporučujemo veću vrijednost od uobičajene. Ponosimo se listom klijenta od gotovo 500 tvrtki od kojih su mnoge lideri u svojim industrijama. Hvala Vam na povjerenju i vidimo se na radionicama.

459

Klijenata u 9 zemalja

3266

održanih radionica

18850

zadovoljnih polaznika

O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)

Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović

Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]

Share This
×

Edukacije u košarici

 
Sve ukupno: 0,00  (0,00 Kn)
Kreni na plaćanje
Pogledaj košaricu Obriši stavke