Poznati Google Analytics stručnjak, Avinash Kaushik svojevremeno je izjavio da mogućnosti velikog broja mjerenja izazivaju stručnjake koji se bave Google Analytics-om da jednostavno zasipaju svoje rukovodstvo nepotrebnim podacima kako bi sakrili svoj nerad ili neznanje. Taj fenomen je dobio i svoje ime: ‘data puke‘.
Kada sastavite izvještaj od 150 stranica, znadete da ga nitko neće pročitati i imate barem mjesec dana mira da smislite što ćete u sljedeći takav izvještaj ubaciti. Najčešće to završi tako da kopirate iz mjeseca u mjesec nepotrebne brojke. Naišli smo niz puta na takve izvještaje.
Zato mi imamo kućno pravilo – naši izvještaji samo iznimno smiju biti duži od 10 stranica (što ovisi i od zahtjeva klijenta tj. kompleksnosti njegovih kampanja), a najvažniji dio – Zaključak i prijedlozi za poboljšanje moraju biti od tričetvrt stranice do jedne stranice napisani tako da svatko razumije problem i predloženo rješenje.
Slično kao s nepotrebnim generiranjem mnoštva podataka u izvještaje, danas je postalo pomodno razmišljati o nekom sustavu za automatiziranje internet marketing kampanji. Da budemo načisto – nipošto ne mislim da takvi sustavi nisu dobri ili efikasni, ali nerazumijevanje tržišta i nespremnost za stvarne promjene, nekima su alibi za uvođenje takvih sustava. Zato mislim da će čovjek uvođenjem automatiziranih sustava postati sve važniji, a ne zamijenjen računalom. To naravno ne vrijedi za sve – nadam se da će loši otpasti iz tog posla brže nego do sada.
Pravo je pitanje: Zašto uvoditi automatizirane sustave? Vjerojatno odgovor leži u želji da se efikasnije ulaže odnosno više zaradi. Zato je zgodno pročitati što je jedan od najbogatijih ljudi na svijetu rekao o važnosti novca za tvrtku:
„If you lose money for the firm, I will be understanding.
If you lose reputation, I’ll be ruthless!
It takes twenty years to build a reputation and five minutes to ruin it!”
Warren Buffet
Vrlo zanimljivo. Važnija od novca je reputacija. Potražio sam još petnaestak drugih istraživanja kako bih shvatio što je važnije za uspjeh tvrtke – novac ili nešto drugo.
Kada se usporede istraživanja, ispada da je 2/3 uspjeha tvrtke vezano uz stvari koje se ne mogu izmjeriti i ovise o ljudima. Tu nikakva automatizacija poslovanja neće pomoći.
Zato prije nego se odlučite za uvođenje bilo kojeg sustava automatizacije, razmislite kako svojim kupcima stvoriti bolju atmosferu jer tako ćete puno više zaraditi, nego bilo kojim automatiziranim sustavom.
Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.
15
godina
s Vama
održanih radionica
zadovoljnih polaznika
O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)
Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović
Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]