Select Page

INJAK – Indikator jalovog klika

Autor: Miroslav Varga

Datum: 8 svibnja, 2020
Miroslav Varga blog best practice

INJAK ili indikator jalovog klika

Siguran sam da svaki Google AdWords oglašivač prati i kontrolira niz metrika koje mu govore koliko su mu kampanje dobre, odnosno isplative. Iznimno često su Google AdWords i Excel (ili Google Spreadsheets) u simbiozi koja je osnova svakom AdWords Account manageru. Ali, prije dubinske analize nekada mali trikovi mogu bitno ubrzati optimizaciju kampanji. Jedan od takvih trikova je i naš INJAK – indikator jalovog klika. Od milja ga tako zovemo inspirirani pričom o Harry Potteru gdje je BEZJAK sinonim za neupućenu osobu, bez magije u duši.

Temelj je Custom columns opcija koja omogućuje da se iz postojećih metrika, koje se standardno prikazuju u kolonama, nudi i kreiranje vlastitih kolona koje koriste postojeće podatke, ali ih kombiniraju na malo drugačiji način:

Custom Columns opcija u Google AdWords kampanjama

Dosta je lijepih stvari o Custom kolonama napisao Brad Geddes (kojeg svakako preporučujem pratiti i čija je knjiga Advanced Google AdWords obavezno štivo svakom AdWords stručnjaku). Jedna od Custom kolona kojom ste u stanju brzo procijeniti kvalitetu Google AdWords kampanji računa je Lin-Rodnitzky omjer (autori Will Lin i David Rodnitzky) kojim računate efikasnost ulaganja spram konverzija.
INJAK je brzi način identificiranja anomalije da se značajno veći broj klika događa na mobilnim uređajima, nego na računalima. Uzroci mogu biti razni i moguće je da ljudi kliknu oglas zabunom, poglavito ako se radi o display oglasima. INJAK se izračunava se kao omjer CTR mobile / CTR computer ili naprosto u custom column ubacite ovo:

Click i Impressions po uređaju ćete namjestiti ako kliknete na metriku i odaberete neki od dostupnih segmenata koji stoje na raspolaganju:

Ako imate izrazito sezonalni proizvod (kao npr nešto za Božić, Novu Godinu, Valentinovo), INJAK može biti i preko 3. Čak i do 10 nije iznenađenje. Ali, ako imate visok INJAK, a proizvod nema izrazitu sezonalnost, preporučujem temeljitu analizu. Nekad su razlozi i da Vas netko potkrada.  Kad sve dobro napravite, naprosto brojevi vrište da je nešto sumnjivo i gdje prvo gledati:

INJAK identifikacija na razini kampanje


INJAK identifikacija na razini AdGrupe

Jedan od trendova kod zločestih igrača u mobile app developmentu je kreiranje aplikacije za djecu 2-5 godina u kojoj se stalno pojavljuju neki oglasi, a djeca ne znajući o čemu je riječ samo kliknu jer se žele dalje igrati. Oglašivač to plaća, a vlasnik aplikacije samo se raduje. Iako nije izravno click fraud, nije ni daleko.Zanima Vas Google Ads?

Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.

 

 

15
godina
s Vama

Lider u kvaliteti poslovnih edukacija
Best Practice je trenersko-konzultantska organizacija specijalizirana za razvoj kompetencija zaposlenika. Pomažemo organizacijama da prodaju i komuniciraju bolje, upravljaju lakše i vode svoje ljude na bolji način.
Kvaliteta nema alternativu stoga u svaki projekt ulažemo više energije, a isporučujemo veću vrijednost od uobičajene. Ponosimo se listom klijenta od gotovo 500 tvrtki od kojih su mnoge lideri u svojim industrijama. Hvala Vam na povjerenju i vidimo se na radionicama.

459

Klijenata u 9 zemalja

3266

održanih radionica

18850

zadovoljnih polaznika

O tvrtki:
DEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)

Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HRHR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović

Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: info@bestpractice.hr

Share This
×

Edukacije u košarici

 

Sve ukupno: 0.00kn

Kreni na plaćanje
Pogledaj košaricu Obriši stavke