Kriza nije vrijeme da svojim klijentima budete daleko

Autor: Robert Petković

Datum: 22 svibnja, 2020
Robert Petkovic blog best practice

Godine 2008. imao sam godina koliko prosječan digitalac senior ima ovih dana, a radio sam kao account-konzultant u agenciji koja je (između ostalog) izrađivala web stranice. Kako je kriza polako dolazila, tako nam je iz dana u dan sve više postojećih klijenata dolazilo s pričom:
Znate, čujte, vidite, uf… kriza je. Mi ćemo sada rezati većinu troškova i naša web stranica je jedan od projekata od kojih ćemo nažalost morati odustati.
OK, bilo mi je jasno da nam budućnost neće biti ružičasta, ali nisam gubio nadu, vjerojatno zato što nisam poput mog šefa imao uvid u trenutni omjer ulaznih i izlaznih računa, a koji nije bio baš optimističan. No, kako sam stalno bio u kontaktu s klijentima, znao sam kako manji (ali kvalitetniji!) dio njih razmišlja. I zaista, neki od njih došli su do nas s pričom:
Znate, čujte, vidite, uf… kriza je. Mi ćemo sada još više novaca uložiti u naš web, ali nam morate omogućiti ovo, pa ovo, i ovo…
Ispostavilo se da Paretovo pravilo, po kojem 20% klijenata donosi 80% prihoda vrijedi i u ovom slučaju. Većina klijenata koji su odustali od naših usluga bili su klijenti koji su nam oduzimali većinu vremena, uz slabe financijske rezultate. Ovih 20% klijenata su zbog partnerskog odnosa vjerovali u nas, znali su koliko im je kvalitetno online poslovanje bitno da prebrode krizu, te su vjerovali u naša znanja i vještine.
Ne stopirati, već pametno iskoristiti
U roku od nekoliko tjedana uspjeli smo razviti nekoliko tehničkih i analitičkih rješenja koja su naše klijente učinila drugačijim od drugih, a koja su im omogućila da prvenstveno dobiju što kvalitetniju kontrolu nad trošenjem svojih ulaganja.
Zanimljivo je da su ti klijenti uglavnom bili iz turističke branše, one za koju se i 2008. tvrdilo da će biti najviše pogođena krizom. Znali su da će doći do kresanja budžeta i htjeli su ulagati u ono što im najviše donosi povrat investicija, a da bi to znali prvo su morali dobro izmjeriti i znati što moraju izmjeriti.
Tako smo krenuli u prve složenije ecommerce implementacije web analitike, a turistička branša je nama i mnogim drugim kolegama tada pomogla da počnemo raditi ono što se sada zove performance marketing. Štoviše, kolege iz Europe znaju mi spominjati kako smo mi u Hrvatskoj puno prije drugih zemalja imali razvijen digitalni marketing, jer dok su u ostalim zemljama ili industrijama digitalci tek razmišljali o uvođenju web trgovina ili na webu radili samo brand-awareness kampanje, u Hrvatskoj se radio ecommerce performance marketing za izvoz (jer su hotelski webovi zapravo web trgovine koje isporučuju proizvode uglavnom za izvoz). Toliko o tome da turizam (ne)utječe na ostale industrije.
Mi smo tada krizu iskoristili za pivotiranje firme, naših proizvoda i usluga, postali smo poznati po specifičnom proizvodu i vrlo brzo smo dosegli promete prije krize. Takve priče često možemo čuti kod mnogih uspješnih tvrtki ili projekata. Mene je osobno kriza 2008. potaknula da se više posvetim digitalnoj analizi, poslu po kojem sam danas uglavnom poznat.

15
godina
s Vama

Lider u kvaliteti poslovnih edukacija
Best Practice je trenersko-konzultantska organizacija specijalizirana za razvoj kompetencija zaposlenika. Pomažemo organizacijama da prodaju i komuniciraju bolje, upravljaju lakše i vode svoje ljude na bolji način.
Kvaliteta nema alternativu stoga u svaki projekt ulažemo više energije, a isporučujemo veću vrijednost od uobičajene. Ponosimo se listom klijenta od gotovo 500 tvrtki od kojih su mnoge lideri u svojim industrijama. Hvala Vam na povjerenju i vidimo se na radionicama.

459

Klijenata u 9 zemalja

3266

održanih radionica

18850

zadovoljnih polaznika

O tvrtki:
Idealan otok d.o.o.
Sjedište: Vrbje 1 a, 10000 Zagreb, HR
OIB: 21270362152 (HR21270362152)

Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR282402006-1100546101
SWIFT: ESBCHR22
Osnovano: 22. studenoga 2004. godine
Temeljni kapital: 20.000,00 kuna
Članovi društva: Petar Majstrović

Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: info@bestpractice.hr

Share This
×

Edukacije u košarici

 

Ukupno: 0.00kn

Kreni na plaćanje
Pogledaj košaricu Obriši stavke