Testiranje sitelinkova u Google Adsima

Autor: Miroslav Varga

Datum: 26 siječnja, 2023
M. Varga članak

Web stranica nikad nije gotova. Google Ads kampanja nikad nije optimalna. Neki nikako da to prihvate.

Luda godina puna nagrada

Ova je godina pri kraju i ustanovio sam da je skoro prošla, a da nisam napisao čestiti blog post. Nije razlog tome (samo) lijenost, nego zaista je bila vrlo napeta i u poslovnom smislu kaotična godina.Svi vi koji odlazite po konferencijama možda ste primijetili da je opuštanjem COVID mjera ekipa naprosto nahrupila na druženje u svim mogućim formatima. U jednoj godini se želi nadoknaditi propuštene dvije, a i redovni program je bio na tapeti. Tako je bilo i s kampanjama.

Neobično puno nagrada smo osvojili ove godine, ali bih istaknuo 2 događaja koji su meni bila vrhunac. Prvo je kolegica Diana osvojila nagradu na jednoj od najvećih Google Ads konferencija u Europi, na AdWorld Expererience u Bolonji. Svima nam je bilo puno srce jer nije to samo doći, ispričati i pokupiti nagradu. Puno je iskustva, znanja i napora iza 30 min izlaganja koje međunarodni stručnjaci ocjenjuju i nemaju dlake na jeziku. Ni kad je dobro, ni kad je loše. Nedugo nakon toga dobio sam i ja, i to čak dvije nagrade koje su me baš jako razveselile. Razlog leži u činjenici da je svaka bila posebna na svoj način. Ako baš nekog zanima zašto su te nagrade bile posebne može pogledati i poslušati u ove 3:30 minute objašnjenja: https://fb.watch/h6LVdregf7/ .

Ali, da ne ispadne da je naslov navlakuša za vlastiti ego-trip ili biznis promociju naše tvrtke evo malo sadržaja koji bi trebao odgovarati naslovu.

Prečesto na predavanju čujem od polaznika na naprednim radionicama da se nešto ne može. Meni osobno je to uvijek bila motivacija da pokušam pronaći način na koji se ipak može. Prije cca. 2 godine jedna je polaznica, inače izvrsni account manager i dugo godina u našem poslu, očajno konstatirala da je nemoguće testirati Sitelinkove. Ako netko ne zna što su Sitelinkovi, pomoći će mu moj slajd broj 62 iz prezentacije o osnovnom Google Ads oglašavanju gdje su Sitelinkovi označeni crvenom strelicom:

Google savjetuje izradu barem 4 Sitelinka kako bi kombinacijom sustav izmjerio koji se Sitelinkovi najbolje slažu s oglasnim porukama. Cilj je da se maksimalno poveća broj klikova na oglas (CTR). Google živi od klikova pa mu je stalo da ih bude što više. I oglašivaču je važno da ima što je moguće bolji CTR. To mu je indikator da je napisao dobar oglas koji generira dobar odaziv korisnika. Uzmite u obzir da tražitelj na Google-u dobije SERP (Search Engine Results Page) na kojem je vaš oglas. Tražitelj možda ne zna ništa o vama, vašem poslovanju ili vašoj web stranici. On samo vidi oglas koji mu se prikazao nakon neke pretrage. I zato je visoki CTR indikator da je oglas zanimljiv. Sitelinkove Google sebi uzima za pravo prikazati ili ne i u kojem redoslijedu.

Pa kako onda testirati kvalitetu Sitelinkova? Pogotovo što su sada svi search oglasi responzivni pa ne znate ni kako će oglas biti prikazan! Rješenje je vrlo jednostavan eksperiment. Inače mala digresija – kada bi Albertu Einsteinu neki kolega donio na uvid jednadžbu koja je rješenje problema prirode i svemira, on bi odmah pogledao i brzo rekao da rješenje nije točno. Kada bi se kolega začudio kako je tako brzo ustanovio grešku, Einstein bi mu odgovorio da jednadžba izgleda prekomplicirano, da bi bila točna. Njegovo stajalište je bilo da sve točne jednadžbe moraju biti elegantne i jednostavne. To je bio prvi preduvjet.

Malo ljudi zna da je Einstein razvio cijelu novu granu tenzorsko-matričnog zapisivanja jednadžbi kako bi one bile elegante i jednostavne. Slično su napravili Leibitz i Newton prije njega kad su razvijali infinitenzimalni račun (integrale i derivacije) kako bi riješili neki svoj problem. I čitava plejada fizičara i matematičara bi se mogla nabrojati koji su unosili novine u način zapisivanja kako bi rješenja bila elegantna i jednostavna.

Elegantno i jednostavno testiranje Sitelinkova

Ali da se vratimo na Google Ads. Kako izgleda to elegantno i jednostavno rješenje za testiranje kvalitete Sitelinkova? Pogotovo uz sadašnje RSA oglase?

Napisao sam RSA oglas. Oglas je bio napisan s 10 redaka naslova poruka (Headline) i dva opisa (Description) oglasa. Koja god kombinacija naslova i opisa se pojavila korisniku iz naše regije oglasi su izgledali svi jednako, bez obzira na kombinaciju.

To sam postigao tako da sam oglas napisao korejskim pismom. Eksperiment je išao 5 mjeseci s proračunom 50%:50%. Isti KW, isti oglas, iste postavke u originalu i eksperimentu. Jedina razlika je bila da su kampanje imale svaka po 2 različita Sitelinka koji su bili napisani latinicom i bili su svakom razumljivi. Dva su Sitelinka minimalni Google zahtjev da bi se uopće prikazivali.

Broj pojavljivanja Sitelinkova bio je podjednak u odnosu na broj pojavljivanja oglasa (provjeravao sam u Asset izvještaju). U preko 80% slučajeva su uz oglas bili prikazani i Sitelinkovi), ali dva pobjednička su uspjela postići čak tri puta veći CTR. Zanimljivo je bilo da su oglasi s tri puta boljim CTR-om imali čak 4 puta manju cijenu klika. Nakon skoro 700 klikova i s preko 24.000 prikaza jasno se pokazalo koja kombinacija Sitelinkova je ostvarila bolje rezultate.

Zašto sam čekao da se ostvari toliki broj klikova i impresija?

Zato što sam s klijentom unaprijed dogovorio da ćemo testirati dok pouzdanost rješenja ne dosegne 5 devetki (99,999%).

Svakom savjetujem da ne donosi zaključke naprečac ili ‘od oka’, nego da koristi neki od matematičkih modela procjene pouzdanosti rješenja. Jedan od jednostavnijih se nalazi na linku. I za kraj jedan od boljih savjeta koje sam vidio u zadnje vrijeme:

I za kraj jedan od boljih savjeta koje sam vidio u zadnje vrijeme:

To je dobar primjer ove zakonitosti: Cunningham’s Law states “the best way to get the right answer on the internet is not to ask a question; it’s to post the wrong answer.”

Za kraj, želim vam uspješno testiranje i sve najbolje u 2023. godini.

Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite teorijsko znanje pretočiti u praktične Google Ads vještine pridružite nam se na skorim live ili online radionicama. Za info i prijave kliknite niže na naslove:

👩‍👩‍👦‍👦 Google Ads s Vargom: osnovni program

👩‍👩‍👦‍👦 Google Ads s Vargom: napredni program

Raspored svih edukacija pogledajte u našem kalendaru radionica… 

Ako volite učenje u svom terminu i tempu pogledajte naše uvijek dostupne online edukacije… 

Prijavite se na newsletter

Primajte stručne članke, obavijesti o nagradnim natječajima, akcijama i radionicama jednom tjedno

Poštujemo privatnost. Vaši se osobni podaci neće prosljeđivati treićim osobama, obrađivat će se povjerljivo i s njima će se postupati u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016.

Provjerite naša pravila zaštite privatnosti

15
godina
s Vama

Lider u kvaliteti poslovnih edukacija
Best Practice je trenersko-konzultantska organizacija specijalizirana za razvoj kompetencija zaposlenika. Pomažemo organizacijama da prodaju i komuniciraju bolje, upravljaju lakše i vode svoje ljude na bolji način.
Kvaliteta nema alternativu stoga u svaki projekt ulažemo više energije, a isporučujemo veću vrijednost od uobičajene. Ponosimo se listom klijenta od gotovo 500 tvrtki od kojih su mnoge lideri u svojim industrijama. Hvala Vam na povjerenju i vidimo se na radionicama.

459

Klijenata u 9 zemalja

3266

održanih radionica

18850

zadovoljnih polaznika

O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)

Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović

Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]

Share This
×

Edukacije u košarici

 
Sve ukupno: 0,00  (0,00 Kn)
Kreni na plaćanje
Pogledaj košaricu Obriši stavke