AdWords kaže: Analytics laže! Ili kako imati više konverzija nego klikova

Autor: Miroslav Varga

Datum: 11 svibnja, 2020

Prvo da odmah razjasnim: Ovo nije još jedan u nizu članaka koji tumače razliku između ‘session’ i ‘click’ podataka. Također, ovo nije jedan od članaka koji pokazuju kako je AdWords u usporedbi sa social kampanjama, jedini efikasni kanal. I zadnje, ovo nije članak koji bi trebao bilo koga nagovoriti da koristi Custom dimenzije. Ali, ako pročitate do kraja, možda vam se sve tako bude učinilo.

Što se dogodilo u Google AdWordsu?

Zanimljiva je bila jedna kampanja koja je pokazala nešto, naoko nevjerojatno. Imali smo skoro 200 konverzija koje su bile posljedica AdWords kampanje. To ne bi bilo čudno da istovremeno nije izmjeren samo 21 klik na oglase, uz samo 2 ‘Converted clicks’.

Kad se nađete pred takvim rezultatima, prvo pomislite da nešto s mjerenjima nije u redu. Naravno provjeravate svim mogućim alatima točnost mjerenja (preporučujem da si ‘skinete’ Chrome dodatak: Google tag assistant). Provjerom je ustanovljeno da je s mjerenjem konverzija sve ok.

Što je bila Google AdWords konverzija?

Treba napomenuti što se mjerilo kao konverzija: Uspješno okidanje Analytics eventa kada je ispravno popunjena forma. U formu se unosi vlastita e-mail adresa i zauzvrat se dobije kupon kojim se može podići 1/2l kozjeg mlijeka u bilo kojoj trgovini Vindije. Provjerava se da li je mail novi i tek po uspješnoj validaciji, ‘okida’ se event. Taj event je uvezen iz Analytics-a u AdWords kao konverzija. I, to se pokazalo kobnim u ovom slučaju.

Kako smo došli do uzroka Google AdWords poremećaja?

Analytics goal funkcija je lijepo i pristojno oslikavala stvarno stanje sve dok u jednom trenutku nije došlo do eksplozije konverzija što nije bila posljedica povećanja klikova:

Miroslav Varga blog best practice

Kolega Zorin je putem Google Analytics postavki ustanovio da je izvor tog prometa forum.hr (Koje Google Analytics postavke treba i kako ih treba namjestiti, možete pogledati ovdje).

Kada je ustanovljen izvor konverzija, pomoću Google search operators-a brzo smo pronašli koji je post bio uzrok. Ovom prilikom bih se zahvalio Asjenki, Dreadu i forum.hr:

Miroslav Varga blog best practice

Avatar Dread je na forum.hr postavio link s kojim je ostvario konverziju. Iako nije moguće s tim linkom nanovo dobiti kupon, jer da bi se prošla validacija mora se unijeti nova mail adresa, svi koji su kliknuli na taj link, i napravili uspješnu konverziju, bili su atribuirani AdWords-u – iako AdWords s tim nije imao nikakve veze.

Posljedica je to činjenice da je Dread kliknuo na AdWords oglas, kopirao link u kojem je bio sadržan gclid tag i objavio ga na forum.hr. Analytics je pak shvatio sljedeće: Nemaš brige, to ti je poslao AdWords-a. AdWords nije zabilježio klik (jer ga nije ni bilo na oglas), ali Analytics je zabilježio da je došlo do ‘Session-a’ s uspješnim eventom i pridružio je promet (Goal) AdWords-u zbog gclid taga.

Google Analytics i Google AdWords nisu isto

Razlika između AdWords i Analytics podataka je vrlo uobičajena pojava. Čak i kad su sva mjerenja dobro postavljena, točno se mjere drugačiji podaci i razlike su normalne. Zato morate znati što se i kako mjeri da ne donesete potpuno krive zaključke. U opisanom slučaju ispalo bi da je AdWords najbolji mogući promotivni kanal i da dovodi do silnog broja konverzija. Ako se površno analizira, tako ispada.

U stvarnosti je kopiran link sa sadržanim gclidom. Znajući to, pokazalo se da je forum.hr najbolji izvor tih konverzija. Analytics atribucija je to pridružila Google AdWords search kampanji. I klijent, i agencija koja ne zna što se točno dogodilo, mogli bi (potpuno krivo) uložiti sve oglasne resurse u AdWords. Ili bi zlonamjerna agencija mogla to napraviti kako bi pokazala kako je njihova AdWords kampanja super uspješna.

Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.

 

 

15
godina
s Vama

Lider u kvaliteti poslovnih edukacija
Best Practice je trenersko-konzultantska organizacija specijalizirana za razvoj kompetencija zaposlenika. Pomažemo organizacijama da prodaju i komuniciraju bolje, upravljaju lakše i vode svoje ljude na bolji način.
Kvaliteta nema alternativu stoga u svaki projekt ulažemo više energije, a isporučujemo veću vrijednost od uobičajene. Ponosimo se listom klijenta od gotovo 500 tvrtki od kojih su mnoge lideri u svojim industrijama. Hvala Vam na povjerenju i vidimo se na radionicama.

459

Klijenata u 9 zemalja

3266

održanih radionica

18850

zadovoljnih polaznika

O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)

Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović

Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]

Share This
×

Edukacije u košarici

 
Sve ukupno: 0,00  (0,00 Kn)
Kreni na plaćanje
Pogledaj košaricu Obriši stavke