Google ili Facebook

Autor: Miroslav Varga

Datum: 12 svibnja, 2020

Koji je kanal kvalitetniji za PPC oglašavanje?

Uvijek je smiješno kada klijent postavi to pitanje. Ne zbog pitanja, nego zbog odgovora koji ih uvijek iznenadi. Pogotovo pitaju li me: ‘Koja je društvena mreža najbolja za moj posao?’

Svaki kanal oglašavanja ima svoje specifičnosti

Potpuno je različit pristup oglašavanju na tražilicama i društvenim mrežama. Ali i razlike među društvenim mrežama su jako velike. Mi smo koristili razne oglasne kanale i imamo različita iskustva. Nikako ta iskustva ne treba koristiti kao pravila, nego treba testirati (da treba testirati pišem u skoro svakom članku, ali u ovom mi je to posebice drago.

 

Miroslav Varga blog best practice

Tražilica Google

Što je oglas na tražilici Google? Najkraće rečeno odgovor na pitanje (SQ – Search query). Tražitelja nešto zanima, a zadatak tražilica je da daju najbolji mogući odgovor na postavljeno pitanje. Stoga oglasi na tražilici moraju biti u funkciji pružanja odgovora, jer na tražilice se ide po odgovor na pitanje.
Kako se na internetu sve može izmjeriti više-manje točno, lako je moguće izračunati ROI (Return on Investment) takvih ulaganja, odnosno koji odgovori tražiteljima, donose najveću zaradu oglašivaču.

Miroslav Varga blog best practice

Uloga društvenih mreža

Što kad želimo nešto prodati ili ponuditi tržištu koje to ne traži ili ne zna da postoji? Dakle, ne upisuje se pitanje u tražilice (da bi se nešto pitalo, mora se nešto i znati :))? Tada se obično koristimo širokopojasnim medijima (offline ili online kao npr. TV, radio, print, flyeri, billboardi, banneri, društvene mreže, GDN – Google display network i sl.).
Po meni tu se krije i najveća greška koju tradicionalno obrazovani marketinški stručnjaci rade. Obično se osmisli neka poruka koja se onda ‘gura’ u sve raspoložive medije. A samo društvene mreže, vrlo su različite.

Razlike među društvenim mrežama

Facebook primjerice ima potpuno različite kanale promocije koji se grubo mogu podijeliti na aktivnu/dvosmjernu interakciju (objava statusa, odgovaranje na pitanja, komentari, like, share, aplikacije) i pasivnu interakciju (kreiranje profila ili stranice, oglašavanje, promocija statusa, eventa). Pri tome nije nebitno niti to da je prema našem iskustvu, oglašavanje unutar Facebooka oko 30% jeftinije nego slanje linka izvan Facebooka. Stoga svakako ima smisla da oglašivači imaju osobni profil ili tvrtkinu stranicu na Facebooku. Razna istraživanja potvrđuju: Korisnici nevoljko napuštaju Facebook, jednom kada uđu.
Prema istraživanju objavljenom na SEOMoz čak je 41% veći bounce rate posjetitelja koji su došli putem Facebook oglasa od prosjeka. Također takav posjetitelj provede 57% manje vremena na ‘vanjskoj’ stranici od prosječnog posjetitelja.
Priprema za dobar Facebook oglas počinje već kod izbora naziva Facebook stranice. Jednom kada sakupite preko 200 likera taj naziv više ne možete mijenjati, a on je prevažan jer je naziv stranice zadan kao prvi red oglasa.

Miroslav Varga blog best practice

Naša Facebook iskustva:

  • Slika predstavlja najvažniji element Facebook oglasa. Slika bi trebala biti dimenzija ne većih od 99×72 pixela.
  • Izaberite sliku na kojoj je ljudsko lice u prvom planu i imate puno veće šanse za dobar odaziv.
  • Pripremite svoju poruku jer imate za to samo 90 znakova uključujući prazna mjesta i interpunkciju.
  • Ne zaboravite snažan poziv na željenu akciju (kupite sada, ograničena količina, naručite odmah) jer takvi oglasi imaju bolji odaziv – iz našeg iskustva 3-4 puta.

Ako stavite naziv svog brenda u oglas, imate priliku da veliki broj ljudi vidi oglas, ali pošto malo ljudi klikne, prilično jeftino prikazujete svoj brend. Zato ponavljam: Pazite kod naziva svoje Facebook stranice da ga dobro odaberete jer će on biti zadan kao prvi red oglasa i to ne možete promijeniti.

Preporuka

Optimiziranje Facebook oglasa je jako važno želite li što više rezultata za što manje novaca. Testirajte koja poruka u kombinaciji s kojom slikom daje najbolje rezultate (najbolji CTR – click thru rate) i kada to pronađete prijeđite s CPC (cost per click) na CPM (cost per mille) model plaćanja. Tako možete smanjiti CPA (cost per action) za dodatnih 15-20%.
I svakako koristite opciju sponsored stories. Nama se to pokazalo najboljim načinom da naučimo ljude što da traže u Google. Kada promoviramo naše članke, Facebook korisnici vide taj naslov, a kada ga guglaju obično smo prvi. Primijetili smo snažan porast posjeta putem upisivanja naslova članaka u tražilici (da bi to vidjeli morate povezati Google Analytics račun s Google Webmasters tools računom. Jeste li to napravili?). I ne zaboravite da 55% Facebook korisnika u SAD i UK pristupa s mobilnih uređaja. Taj trend će svakako doći do nas. Zato pripremite svoju web stranicu za mobilne uređaje.
Nemojte zaboraviti: Ako na društvenim mrežama naučite tražitelje što da guglaju, tada imate obično vrlo jeftine klikove i vrlo visok CTR jer nitko drugi ne zakupljuje na Google-u Vaše ključne riječi.

Miroslav Varga blog best practice

Twitter sa svojim jednostavnim, brzim i real time porukama može biti odličan kanal promocije pogotovo što je u Hrvatskoj to više klub trend settera nego plain-usera. Ali najbolje rezultate postiže kao kanal za brzo i izravno informiranje i razmjenu linkova. Kako ima samo 140 znakova, sadržaj koji oglašavate morate kreirati negdje drugdje. Twitter je nenadmašan želite li na tržištu prikazati tijek nekog događaja, tuluma, konferencije praktično za vrijeme odvijanja događaja. Niti jedan party ne bi trebao proći bez Tweetova!

Miroslav Varga blog best practice

LinkedIn za razliku od Facebook i Twittera ima odlične mogućnosti ‘napadanja’ određene skupine profesionalaca ili interesnih grupa. Uglavnom se posjećuje tijekom radnog tjedna i radnog vremena. Jedini oglasni kanal (uz Yandex) koji zaustavlja poruke ako je prenizak CTR je LinkedIn. Granica je CTR ≤0.025%. Stoga pazite na svoje poruke. Ali ono što smo primjetili kod LinkedIna – ako imate vrlo specifičnu ponudu za vrlo probranu publiku, tada je Linkedin najbolji kanal informiranja. Primjerice, bavite li se izradom software za nadzor površinske kvalitet obrade drveta i želite to ponuditi na svjetskom tržištu proizvođačima namještaja, LinkedIn je must have promotivni kanal.

O društvenim mrežama moglo bi se danima pisati, ali nekoliko linkova za one koji žele saznati više:

http://partner.linkedin.com/ads/bestpractices/index.html#ads
https://www.facebook.com/advertising/
http://ads.ak.facebook.com/ads/FacebookAds/Pages_Overview.pdf
http://www.mediabistro.com/alltwitter/mobile-twitter-ads-smart-phones_b21191
http://www.seomoz.org/ugc/three-pitfalls-that-every-smb-should-avoid-on-facebook
http://EMarketer.com
http://press.linkedin.com/about
http://www.emarketer.com/Article.aspx?R=1008858
http://www.emarketer.com/PressRelease.aspx?R=1008806

Koji je kanal kvalitetniji za PPC oglašavanje?

Iako su društvene mreže unijele velike promjene u način korištenja interneta i predstavljaju veliki skok naprijed, osobno mislim da je Google još uvijek najbolji oglašivački kanal. Zašto? Zašto mislim da je Google kvalitetniji od Facebooka ili bilo koje druge društvene mreže? Puno bolji od tradicionalnih medija? Zato što je Google dva puta promijenio paradigmu oglašavanja u zadnjih 10 godina. I to iz temelja!

Prvi puta kada je uveo PPC sustav oglašavanja koji se svodi na to da se plaća oglašavanje po učinku, ne po prikazu/objavi, minutaži ili površini oglasa. Tada se dogodila prva velika promjena u oglašavanju – Plaćate oglašavanje samo za one koje zanima Vaš proizvod ili usluga. Nije možda korektno uspoređivati Google PPC oglašavanje s Facebook promocijom i stvaranja zajednice, ali sa stanovišta oglašivača koji ulaže u marketing Google je bolji. Ima mjerljiv i vrlo efikasan povrat ulaganja.

Drugi puta uvođenjem remarketinga ili retargetinga. Facebook i ostale društvene mreže dugo vremena su bile (i još su) žrtve tradicionalnih marketinških modela koji ciljaju određenu demografsku/socijalnu/rodnu skupinu na određenom geografskom području.Također se tvrtke teško snalaze u komunikaciji sa svojim tržištem i ima puno primjera nespretnosti i nesnalaženja. Često komunikacija tvrtke s Facebook fanovima izgleda kao objava priopćenja za tisak. Znam da za to nije kriv Facebook, ali dijelom je i zbog toga taj kanal neefikasan

Google ima drugi pristup u čijem temelju je promatranje posjetitelja kao potencijalnog kupca, bez obzira na njegova demografska, sociološka ili geografska obilježja. Ako 30 godišnja nezaposlena majka iz Zagreba traži iPhone i to isto traži financijski direktor velike korporacije iz Splita, za razliku of Facebooka, koji ih tretira kao odvojene socio-demografske skupine, Google ih tretira kao potencijalne kupce iPhone uređaja. I tako omogućuje oglašivaču slanje poruke potencijalnom kupcu, a ne nekoj demografskoj skupini koju je marketinški odjel proglasio poželjnom skupinom kupaca. Stoga je Google puno efikasniji i ima mjerljivi ROI koji je još uvijek nejasan kod Facebooka.

Nikako to ne znači da se treba odreći Facebook oglašavanja. Tvrdim samo da je meni Google efikasniji i lakše mjerljiv kanal za PPC oglašavanje. Dakako da se radi o različitom dijelu ciklusa kupnje (FB je obično prisutan u ranijem dijelu ciklusa kupnje, a Google u cijelom ciklusu). Ipak sa stanovišta povrata ulaganja u oglašavanje, Google je moja prva preporuka svakome. Koja su Vaša iskustva?

Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.

 

 

Prijavite se na newsletter

Primajte stručne članke, obavijesti o nagradnim natječajima, akcijama i radionicama jednom tjedno

Poštujemo privatnost. Vaši se osobni podaci neće prosljeđivati treićim osobama, obrađivat će se povjerljivo i s njima će se postupati u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016.

Provjerite naša pravila zaštite privatnosti

15
godina
s Vama

Lider u kvaliteti poslovnih edukacija
Best Practice je trenersko-konzultantska organizacija specijalizirana za razvoj kompetencija zaposlenika. Pomažemo organizacijama da prodaju i komuniciraju bolje, upravljaju lakše i vode svoje ljude na bolji način.
Kvaliteta nema alternativu stoga u svaki projekt ulažemo više energije, a isporučujemo veću vrijednost od uobičajene. Ponosimo se listom klijenta od gotovo 500 tvrtki od kojih su mnoge lideri u svojim industrijama. Hvala Vam na povjerenju i vidimo se na radionicama.

459

Klijenata u 9 zemalja

3266

održanih radionica

18850

zadovoljnih polaznika

O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)

Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović

Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]

Share This
×

Edukacije u košarici

 
Sve ukupno: 0,00  (0,00 Kn)
Kreni na plaćanje
Pogledaj košaricu Obriši stavke