Uf, kako me siječanj prevario. Godinama odlažem neke sitnice koje trebam napraviti za siječanj ili kolovoz jer se u tim mjesecima u pravilu smanjuje poslovna aktivnost. Tako sam i ove godine napravio i onda me siječanj pokidao. Osim što smo uspjeli sklopiti ugovor s najvećim svjetskim touroperatorom za njihovu rusku kampanju, tui.ru i najvećom tvrtkom u hrvatskoj u svojoj braši, bili smo poslovnim procesima totalno zatrpani. Čak toliko, da nisam stigao napisati ni post, a to mi je visoko na popisu prioriteta. Budimo iskreni, važno mi je to za posao. I onda kada sam konačno skupio malo vremena za pisanje, toliko se toga dogodilo da naprosto nisam znao što odabrati. Stoga sam uvrstio odmah tri teme, jer su mi podjednako važne, a sve se mogu svesti pod nazivnik: U internet marketingu često smo u zabludi!
Prvo bih istaknuo izvrsnu analizu koju je napravio kolega Dan Zarella (@Dan Zarrella) o marketinškim zabludama. Iz njegovih analiza proizlazi da je manje – manje, a više – više ukoliko se koristite društvenim mrežama. Pokazao je i dokazao da ima smisla:
Analiza koju je napravio Dan Zarella razbija mitove
Izvrsna je najava o promjeni u Google AdWords sustavu gdje će biti moguće mjeriti impression share i na razini adgrupe. Do sada ste mogli znati da u proračunu nema dosta mjesta za sve koji bi mogli tražiti što nudite. Sada ćete moći saznati i koji dio odnosno koja adgrupa unutar kampanje je više ili manje tražena. Tako neće morati na slijepo povećavati proračun nego vrlo ciljano i efikasno, možda i manjim ulaganjem postići više. Iz ovog slijedi da manje ne mora biti uvijek manje.
Još jedno odlično istraživanje je provela Sheena Iyengar offline i online. Ono dokazuje da je manje u stvari više. Kada kupci ulaze u trgovinu i stanu pred policu sa 348 vrsta pekmeza ili 650 vrsta majoneze ostanu zbunjeni. U pravilu dolazi do velikog broj pregleda, ali malog broj kupnji. Preveliki izbor odbija kupce. U eksperimentu su dokazali da četiri puta manjim brojem mogućih izbora, postižu šest puta bolje rezultate.
Sheena Iyengar – istraživanje koje dokazuje da je manje u stvari više
Postigli su bolje rezultate kada su na web stranicama jednog proizvođača automobila posjetiteljima prvo omogućili biranje između manjeg broja opcija (prvo su ponudili izbor mjenjača, pa motora a tek na kraju vanjske i unutarnje boje i dekoracije).
Kada bi posjetiteljima dali opciju da prvo biraju boju, obično bi od 56 mogućih kombinacija, odabrali default. To govori o bezvoljnosti i nedovoljnom angažmanu korisnika kada je stavljen pred prevelik broj mogućnosti. Na kraju, odlazi s web stranice bez ikakve akcije.
Promjenom redoslijeda, ne i sadržaja web stranice, postupnim povećanjem odabiranja, posjetitelji su uložili trud u prethodne izbore pa ne odustaju tako lako (već su izabrali i mjenjač i motor, samo ne još boju). Svi koji misle nakrcati web s milijun detalja trebali bi razmisliti o tome da je white space na webu možda efikasniji za prodaju nego pretrpavanje informacijama.
Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u Kalendaru Best Practice edukacija.
15
godina
s Vama
održanih radionica
zadovoljnih polaznika
O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)
Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović
Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]