Prvo i najveće razočarenje se dogodi kada potencijalni oglašivači dođu s velikim entuzijazmom i spremni su na oglašavanje svoje novo-izrađene web stranice. Prvo što napravimo je audit web-a i prikažemo da ima nekih propusta.
Ono što je važno pri tome napomenuti, alati koje koristimo za audit web-a su uglavnom alati koje koristi ili preporučuje i Google. Google ‘vidi’ ono, što obični korisnik ne vidi, a developer ne obraća posebnu pažnju na te detalje. Nije to zato što developer nije dovoljno stručan, nego naprosto to nisu faktori koju su u fokusu, a vremena nikad nema dosta. Sjećam se kako smo mi imali pravilo 90-90 dok smo još radili web-ove (90% posla napraviš za 90% vremena. Za ostalih 10% stvari ti treba još 90% vremena
Kao što Google Algoritam za pozicioniranje rezultata na tražilici (SEO) koristi oko 200 do 250 faktora i mijenja ih više od 1000 puta godišnje (skoro 5 puta svaki radni dan), AdWords ima svoj algoritam za pozicioniranje oglasa.
AdWords algoritam se naziva Ad Rank i koristi neke druge veličine za pozicioniranje oglasa i određivanje cijene klika u aukciji. Međutim unutar AdRank algoritma postoje neke veličine koje je Google nazvao zajedničkim nazivnikom ‘Landing Page Experience’. Jedan dio tih faktora je identičan ili blizak SEO faktorima. Zato često nastane nesporazum da oglašivač nakon našeg audita misli da mu web developeri nisu dobro odradili posao. Jesu, ali ….
Svaki naručitelj web stranice, koji kasnije planira pokretanje AdWords kampanje, trebao bi prilikom ugovaranja izrade web-a tražiti da rezultati raznih alata ne pokazuju ‘crvene’ rezultate i da imaju neke stvari ugrađene ‘po defaultu’. Tu svakako spada:
Da ne ispadne da su naši developeri neki izuzetak, na stranim tržištima se također ne naprave baš sve stvari. Zanimljivo je istraživanje koje je objavio Searchenginewatch o najučestalijim on-site-SEO propustima:
Jasno je da je dio problema odgovornost naručitelja web-a, a ne developera! Svi koji idu na sud uzimaju odvjetnika, nitko ne popravlja svoje zube sam, ali svi misle da mogu naručiti web bez da angažiraju web-konzultanta.
Da bi se pomoglo naručiteljima i developerima u procesu izrade web-a, koji se kasnije planira oglašavati AdWords kampanjama, preporučujem korištenje ovih alata za procjenu web-a, s ovog popisa.
S napomenom: Te alate koristimo mi. To ne znači da su to jedini ili najbolji alati!
Ako nemate ‘crvene’ rezultate, (možda) imate super web
I molim Vas, nemojte nikako s tim alatima testirati naš web jer je poznato da su kod šustera najgore cipele
Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.
15
godina
s Vama
održanih radionica
zadovoljnih polaznika
O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)
Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović
Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]