Trebate rangirati vašu stranicu za određenu ključnu riječ u web tražilici. Kao s primjera na slici iznad. Prije nego zagrebemo u SEO optimizaciju, idemo pojasniti osnovne pojmove koje ću koristiti, za one koji možda ne znaju:
Rangiranje stranice: Google rangira stranice po bitnosti i pozicionira ih u svom listingu ovisno o ključnoj riječi. Što bolju poziciju imate, to će te dobiti više besplatnog prometa. Najveću količinu prometa dobije prva pozicija (logično). Cilj vam je pozicionirati se na prvu stranicu pretrage, te ući među prve tri pozicije. 75% prometa se nalazi na prvoj stranci ili prvih 10 pozicija. Dakle samo mali dio završi na svim ostalim stranicama.
Ključna riječ (keyword): to je riječ ili više riječi koje osoba upisuje u tražilicu. Što više osoba upisuje istu ključnu riječ u tražilicu, to više prometa možete dobiti od te ključne riječi. Ali često konkurencija bude veća.
Primjer:
Promet (ili količina pretraga u Google tražilici) koji se dobije za (ključnu) riječ “stomatoloska ordinacija” je 1000-10 0000 na mjesečnoj razini. Dok za (ključnu) riječ “dezurna stomatoloska ordinacija” je “samo” 100-1000 pretraga mjesečno. Ovako dugačku ključnu riječ “dezurna stomatoloska ordinacija” zovemo i Long Tail Keyword(LTK). To je “ključna riječ” koja sadržava više riječi, jednostavno rečeno.
U većini slučajeva će vam upravo LTK biti cilja za rangiranje jer je:
- Manja konkurencija
- Dosta LTK se odnosi upravo na ključe riječi koje vode na kupnju (buyer keywords) – a one su često profitabilnije ključne riječi za ciljati.
O “buyer keywords” ćemo govoriti puno više dalje u tekstu.
Tražilica: najčešće vežemo Google za tražilicu, ali postoje mnoge druge kao što je Bing, Yahoo, pa i YouTube… Ove su najpoznatije i one s najviše prometa. Ako napravite dobar posao (čitaj SEO optimizacija) za Google, rangirat će te se solidno (ako ne isto ili bolje) i kod drugih tražilica. Čest slučaj. Ali nije pravilo. Koje stranice možete rangirati? U suštini sve. S tim da vam nije baš cilj rangirati naslovnu stranicu, što često vidim, nego pod stanice na kojima ciljate ključne riječi. A sadržaji mogu biti: informativni članci, konkretni proizvodi (digitalnih ili fizičkih ako imate web shop), affiliate stranica…apsolutno sve. Sve za šta ima smisla izdvojiti vrijeme – a ono će vam trebati kod SEO optimizacije. Generalno, kao i kod plaćenog prometa, najviše se isplati raditi SEO optimizaciju kada imate konkretan cilj, tipa prodaja proizvoda, brendiranje ili edukaciju. (nije ograničeno samo na ovo)
Sve što budemo radili vezano za SEO optimizaciju i dobivanje željenog besplatnog prometa možemo podijeliti u 3 osnovne kategorije:
Postoje 3 osnovan koraka kako bi bili uspješni s besplatnim ili organskim prometom (još jedna naziv koji se često koristi za besplatni promet jest organski promet FYI):
- Odabir ključnih riječi koje ćemo ciljati (rangirati)
- Optimizacija stranice za tražilice (On Site SEO optimizacija)
- Backlink-ovi koji će nam pomoći da se što bolje pozicioniramo (Off Site SEO optimizacija)
Idemo sad, korak po korak, proći kroz ove 3 kategorije:
1. Odabir ključnih riječi
Za dobivanje besplatnog prometa, odabir ključnih riječi ima možda i najvažniju ulogu. Ako niste upoznati s ovim procesom pronalaženja ciljanih ključnih riječi, mogu vam odmah reći da je ovaj korak najlakši. O čemu se ovdje radi? Recimo da se želite rangirati za ključnu riječ “blender” i ponuditi svoj proizvod kao najbolje rješenje. Želite ciljati ključne riječi koje su vezane za taj proizvod, odnosno pojmove koje osobe upisuju u google (tražilice).
I još bitnije, želite ciljati ključne riječi koje će vam dovest kupce na vašu web stranicu.
Tako je, postoje ključne riječi koje su bolje za odabrati od drugih. Jednostavan primjer bi bio ključa riječi “gdje kupiti blender” ili “najbolji blender” koje svrstavamo u “buyer” ključne riječi, ili ključne riječi koje dovode kupce. Jer osobe koje upisuju ove ključne riječi su spremne kupiti. Naspram recimo”grafiti u Parizu”, što nije ključa riječ koja di dovela kupce. Nego više ključna riječ koju svrstavamo u edukacijsku skupinu. Generalno, sve ključne riječi koje sadrže u sebi “kupiti”, “kako”, “najbolji”, “jeftin”, “povoljan”, “cijena”, su dobri temelji za “buyer” ključne riječi. Pa je i naš cilj u ovoj fazi istraživanja i pronalaska ključnih riječi, odabrati one koje će nam dovesti najbolje posjetitelje – ili potencijalne kupce.
Faza istraživanja…
Kao u svemu, s vremenom će te pronaći relativno brzo ključne riječi. Znat će te prepoznati u par minuta koje odabrati, ili za koje se isplati ulagati vrijem i resurse. Ali dok ne savladate osnove, trebat će te potrošiti malo vremena na ovaj dio SEO optimizacije.
Najvažniji faktori kod ključnih riječi su:
- Software koji koristite za pronalazak ključnih riječi
- Odabir pravih ključnih riječi – želite pronaći tzv. “Buyer Keywords” ili ključne riječi koje će privući kupce
- Analiza konkurencije
Kako početi ?
Idemo govoriti o pravom mindset-u i zdravom razumu: Prvo trebate razmišljati kao vaš potencijalni kupac. Koji pojam, ili pojmove, bi vaš potencirani kupac napisao u Google kada bi tražio vaš proizvod? Šta bi vi pisali kada bi tražili takav proizvod? Ili ako se želite dodatno informirati o nekom proizvodu? Recimo da prodajete trimer za travu. Evo primjeri ključnih riječi:
trimer
trimer za travu
motorni trimeri za travu
najbolji trimeri za travu
akumulatorski trimer za travu
akumulatorski trimer
koji trimer za travu kupiti
najbolji trimer za travu
Za početak, najbolje je krenuti s par ključnih riječi za prvi članak ili proizvod, a kasnije ciljate ostale (ili sve). Nema potrebe ciljati sve ključne riječi odmah. Još jednu super pozitivnu stvar koju će te dobiti kada budete u fazi istraživanja jest da će te otkriti uvijek nove ključne riječi koje osobe pišu u Google te će vam upravo te ključne riječi biti ideje za nove članke koje možete pisati. Novi sadržaj na stranici, više besplatnog prometa. Nema više nagađanja o čemu pisati.Prepustite ovu ključnu odluku vašim kupcima. Toliko jednostavno. I dolazimo do ključnog pitanja: kako pronaći ključne riječi? Potreban vam je alat koji će vam pronaći ključe riječi! Možete koristiti besplatni google keyword planner alat. Ili neki od profi plaćenih alata. Meni najdraži je Keysearsh. Evo link ako želite pogledati o čemu se radi i saznati više. Nakon što identificirate ključne riječi koje možete ciljati, pogledajte za svaku s kakvom konkurencijom će te se nadmetati za top pozicije. Otvorite sve stranice i pogledajte kakav text sadrže, gdje su pozicionirali ključne riječi. Rade li video, ili samo text sa slikama. Ako na prvo stranici Google pretrage za vašu ključnu riječ vidite Amazon stranice, ili YouTube, ili wiki stranice, njih zanemarite. Amazon je npr. veoma teško nadjačati, pa se ne isplati ni truditi, dok je npr. YouTube video lagano. Pa tako,ako vidite dosta videa, možete sigurni biti da ih možete nadjačati s ovim što će te naučiti ovdje.
Kako izgledaju stranice konkurencije?
Bitno je radi li vaša konkurencija samo opise proizvoda ili recimo dugačke blog postove. Ako u prvih 5 pozicija se nalaze stranice koje rade blog postove, u tom slučaju će te se i vi trebati potruditi i napisati kvalitetan članak koji će se nadmetati. Jednostavan kratki opis proizvoda s benefitima u ovom slučaju neće pomoći. Ali kvalitetan i informativan blog post koji vodi na vaš proizvod (sadrži link) će napraviti posao. Pogledajte šta vi možete bolje napraviti kako bi ih nadjačali, da tako kažem. Osim analize text-a, u narednoj sekciji ću vam detaljno opisati koji faktori utječu na rangiranje – upravo će te preko njih znati koliko dobar posao je napravila konkurencija u svojoj SEO optimizaciji.
Trebate analizirati i kakvu vrstu linkova (ili Engl. Anchor text) vaša konkurencija koristi. Ciljaju li generalne riješi, ključne riječi direktno, u kolikom procentu…
Analizu konkurentskih linkova, imaju li ključnu riječ u opisu, meta opisu, linku itd., možete jednostavno pronaći u KesSearch alatu. (na mom demo videu u prozoru s lijeve strane, odmah ispod grafa). Kad identificirate njihove mane i propuste, iskoristite ih kako bi unaprijedili svoj članka i već će te steći ogromnu prednost nad konkurencijom. Još moram naglasiti kako Google voli svježe informacije pa kvalitetan i novi sadržaj definitivno ima svoju šansu.
2. Koju su bitni kriteriji koje Google prati?
Ovdje možemo govoriti o dvije bitne kategorije:
- On site SEO optimizacija – ili sve ono što se nalazi na vašoj stranici
- Off site SEO optimizacija – ili svi vanjski faktori koji utječu na vaše pozicioniranje (uglavnom govorimo o backlinkovima)
Idemo vidjeti koji su to bitni faktori i na šta trebate paziti kada radite SEO na vašoj stranici, ili SEO optimizacija gdje vi imate 100% kontrolu i utjecaj. Da budem posve iskren, Google mjeri stotine i stotine faktora koji utječu na randiranje stranice za određeni pojam! Još moram napomenuti kako se algoritam mijenja vremenom, a samim tim i njihovi prioritetni faktori, kao i novi “standardi”. Dobra stvar je što je većina faktora od manje važnosti te ćemo se mi fokusirati na one nama bitne i krupnije, da ih tako nazovem. Nedavno sam, uz samu listu faktora napravio i video. Možete ga pronaći pod ovim člankom: “Što je sve potrebno da bi dobili besplatni promet s tražilica – SEO optimizacija u 2019“.
A nama bitni faktori su:
1. Koristiti ključnu riječ kroz text. Želite imati svoju ključnu riječ u tekstu svakih 200-300 riječi. Pa tako, na nekom članku od 1000 riječi, imao bih ključnu riječ napisanu 3-4 puta.
2. Stavite ključnu riječ:
- U drugu boju
- Barem jednu u bold/italic/underline (ako je članak 1500+ riječi, mogu i sva 3)
3. Stavite ključnu riječ u naslovu članak. Vaš naslov treba sadržavati ključnu riječ. H1 text.
4. Ključna riječ u podnaslovu. Stavite ključnu riječ u barem jedan podnaslov. Može biti bilo koji H2, H3, H4…
5. Link stranice sadrži ključnu riječ. Ne mora čak biti nismo ključna riječ ali je bitno da se nalazi u linku. pa tako, ako ciljam recimo “najbolji trimer”, možete imati link: moja-stranica.com/ovo-je-najbolji-trimer-za-kupiti
Bitno je da se ključna riječ “najbolji trimer” nalazi u linku.
6. Imati minimalno jednu sliku u članku
7. Slik(e)a koje sadrže opis koji ima u sebi ključnu riječ
8. Barem jedna slika treba imati alt tag s ključnom riječi u sebi (ako koristite WordPress to vam je lako za namjestiti, imate posebno polje kod svake slike za alt tag)
9. Iskoristite dodate “long tail” ključne riječi u tekstu. Kako će te raditi SEO optimizaciju za vašu stranicu i rangirati ju u tražilici, može se vrlo lako desiti, a to je česta praksa, da “pokupite” dodatne ključe riječi i budete visoko rangirani za njih bez dodatnog napora ili rada. Zbog toga je pametno ubaciti par “long tail” ključnih riječi. Pogotovo ako radite malo duši text, tipa 1000+ riječi. Ako imate više slika u članku, možete koristiti ove dodatne ključne riječi i u opisima na slikama.
10. Ako koristite WordPress, instalirajte Yoast plugin. S njim će te moći lakše upravljati s opisom koji će se prikazati na tražilicama. Ovim će te moći dobiti lijepe i primamljive opise: naslov (Page Title) i kratki opis (Meta description), koji će dodatno stimulirati posjetitelje da kliknu na vaš link. Što donosi dodatan besplatni promet a ima direktna utjecaj na korisničko iskustvo – još jedna faktor koji vam može pomoći za bolje rangiranje (ako je ono pozitivno naravno).
11. Provjerite otvara li vam se stranica dovoljno brzo. Ovu provjeru možete jednostavno napraviti koristeći besplatne alate kao što su (ili pretragom “website speed test”):
Dobit će te popis grešaka koje možete popraviti. Ako se baš ne razumijete u ovaj dio, možete jednostavno platiti nekoj osobi na Fiverr.com koja će vam za nekih 5-10$ ubrzati rad vaše stranice. Ja osobno koristim ovaj pristup, preporučio bih i vama. Kad otvorite stranicu Fiverr.com, napravite pretragu tipa: “fix wordpress speed” ili jednostavno “page speed”
12. Stranice moraju biti mobilno optimizirane. Više nije ni opcija. Ako vaša stranica nije prilagođena mobilnim uređajima, slobodno ju ugasite i napravite novu.
13. Po mogućnosti, imati video na stranici.
14. Vizualno lijepa stranica. Iako nije direktno faktor koji sam Google gleda, ali ako će imate neku odbojnu stranicu koja će pružiti loše korisničko iskustvo, to će definitivno loše utjecati na njene performanse. Ta kao i na samo rangiranje.
15. Stranica ima lagano navigiranje I interno likovanje. Jasan meni na vrhu I dnu stranice. Može I sa strane (side bar). Kao I linkovanje unutar članak koje će vam pomoći da:
- Osoba lakše navigira kroz relevantan sadržaj na vašoj stanici
- Povećat će te prosječno vrijem boravka posjetitelja
- Dobit će te dodatne backlinkove s vaše stranice
16. Dužina text-a. Možemo govori o dvije stvari:
- Text blog posta
- Text (ECommerce) proizvoda
Možete rangirati i jedno i drugo. Izdvajam ECommerce proizvod jer su oni toliko česti i vidjet će te ih rangirane pa tvore svoju kategoriju.
1. Blog post:
Idemo odmah dati odgovor na jedno bitno pitanje: zašto raditi blog post a ne direktno optimizaciju na stranici proizvoda (što će te svakako nabaviti). Blogovi su (najčešće) informativni sadržaj, i Google jednostavno OBOŽAVA blogove. Kod same faze istraživanja naići će te na more blogova koji će se prikazati za raznorazne proizvode ili usluge. Svi mi koji želimo dobiti taj tako traženi besplatni promet, blog postovi su odličan način za kanaliranje ove vrste prometa. Prednosti blogova:
Zabavni za napraviti.Nema nekog pravila pisanja i možete biti kreativni koliko god želite. Posebna prednost za manje firme, obrte, ili freelancere gdje se ne morate strogo držati korporativne propisane forme.
- Odlični su za pre-selling fazu. Odnosno možete ih iskoristiti kako bi pripremili potencijalnog kupac za kupnju
- Podižu vam autoritet
- Benefita ima zaista mnoga pa ću se zarutaviti na ova 3
“Mane” – ako ih ima:
- Potrebno je izdvojiti vrijeme kako bi se napisao blog post
Sama dužina blog posta ne bi trebala biti ispod 500 riječi. A ranije se nije išlo preko 1000. Danas google sve više favorizira duže blog postova, pa tako, nije rijetko vidjeti blog postove od 1500, 2000 ili više riječi, kao što je ovaj npr. Moja preporuka bi bila: fokus na kvalitetu kod vaših glavnih postova (ovaj pojam “glavni” ću razjasniti u sljedećem koraku, kada budemo govorili o backlinkovima ili Off site optimizaciji). Ispod 500 riječi nemojte ići, dok gornju granicu ne bih postavljao.
2. Text (ECommerce) proizvod:
Stranice na kojima se recimo prodaju konkretni proizvodi često budu rangirani pri samom vrhu. A to se desi upravo zbog specifičnih i ultra ciljanih ključnih riječi koje se nalaze na ovakvim stranicama. Recimo ključna riječ tipa “Samsung smart uhd/4k led tv ue65ru7172u” je ultra ciljana ključna riječ i velika je vjerojatnost da će se prikazati prije stranice samog proizvoda nego neki blog post (i da, ovo jest pojam koji sam dobio kucajući u google – slika ispod). Uglavnom su to ključne riječi koje se ne traže u velikom broju na mjesečnoj razini ali su s druge strane ključne riječi koje vrući kupci traže. Pa treba uzeti u obzir. Što se tiče samog text-a, njegova dužina će biti često puno kraća nego kod blog posta. Što je i razumljivo jer želite biti što konkretniji i potencijalnog kupca dovesti do košarice. Često možete vidjeti grešku gdje se ne stavi nikakav text nego samo napišu specifikacije. Moja preporuka je da se barem uzme nekoliko glavnih benefita proizvoda i napiše par rečenica. 100-300 riječi će napraviti odlučan posao. Ovim zaključujemo On site SEO faktore na koje trebate obratiti pozornost. Moje mišljenje je da lista nije nešto pre duga ali će vam činiti razliku ako se budete držali barem ovoga što je navedeno. Nekad će vam biti dovoljno samo on site SEO optimizacija i uspjet će te biti bolji od konkurencije jer će oni biti lijeni i neće napraviti ove nabrojane korake (iznenadit će te se koliko često se ovo dešava!!!).
Ali nekad to neće biti slučaj te će vam biti potreban vanjska pomoć. I dolazimo do:
3. Off site SEO optimizacija
Off site optimizacija će vam uzeti puno više vremena nego recimo on site optimizacija. A možda (i vjerujem da hoće) dodatnih novčanih resursa…ali idemo korak po korak. Što se tiče off site SEO optimizacija, ključnu ulogu imaju backlinkovi. Šta je backlink? Backlink je link (URL) vaše stanice koji se nalazi na nekoj dugoj domeni. Odnosno link koji pokazuje na vašu stranicu. U Google-ovim očima, svaki backlink znači glas za vašu stranicu. Što više “glasova” (odnosno backlinkova) imate, to će Google smatrati vašu stranicu bitnijom I bolje će vas rangirati. Eh sad, nisi svi backlinkovi jednak niti su svi “dobri”. Neću previše ulaziti u ovu teoriju, dovoljno je da znate kako Google svakoj stranici dodjeljuje autoritet. On se dobije na osnovu mnogih faktora, a neki od njih su: starost domene, sadržaj koji objavljuje, utjecaj (?), količinu backlinkova koje ima. Što veći autoritet stranica ima, to će veća vrjedniji backlink koji dobijete s takve stranice biti. I razliku u kvaliteti backlinka koji raste s autoritetom je eksponencijalno bolja. Primjera radi, ako imate backlink sa stanice koja ima Page Rank 5, on može biti i do 100 puta jači od backlinka sa stranice koja ima Page Rank 4. Što u prijevodu znači da će vam treba 100 backlinkova sa stranica koje su Page Rank 4 kako bi nadjačali jedna backlink stajnice koja ima Page Rank 5. (ovo je potpuno gruba procjena i koristim čisto zbog ilustracije koliko raste moć backlinka s autoritetom stranice).
Kako dobiti backlinkove?
Generalno, Google ne želi da vi sami tražite načine kako dobiti backlinkove, nego da se to dobije “organski”. Ali s obzirom na milijarde stranica koje danas postoje (i puno više), to “organski” treba malo “pogurati”. Blago rečeno. Moram ubaciti ovdje jednu važnu napomenu: Google postaje sve pametniji kod pronalaska “strategija” kojima se mnoge koriste kako bi što boje pozicionirali svoje stanice te penaliziraju sve one koje otkriju (i ja sam bio dio toga, te i sam “žrtva” Google ovih penala ali moram preuzeti krivnju na sebe I priznati da sam masovno zloupotrebljavao kreiranje backlinkova). Zbog toga ću vam ovdje govoriti isključivo o 100% sigurnim metodama gradnje backlinkova. Neke od zabranjenih metoda su tzv. “Link wheel” i PBN (Private Blog Network).
Link wheel je nešto što ću vam danas pokazati ali onu sigurnu metodu. Postoje raznorazne varijacije ovih “wheel-ova” koje su do tolike mjere zlouporabljene da ih je Google jednostavno odlučio sve penalizirati. Što se tiče PBN-ova, i njih Google smatra kao “black hat” metodu. Ali ih je puno teže otkriti. U suštini, PBN-ovu su skupina privatnih web stranica koje međusobno dijele backlinkove i tako podižu autoritet jedna drugoj. A samim tim i bolje rangiraju svoje ciljane stranice s ciljanim ključnim riječima. Ako se koriste pametno, PBN-ovi prolaze neopaženo od stane Google-a pa je to danas još uvijek česta metoda. Ali ni blizu kao prije 5 ili više godina kad su bile na vrhuncu…
Koje metode gradnje backlinkova preporučujem?
Spomenut ćemo ih nekoliko i sve su potpuno sigurne. Pokazat ću vam kako možete sami raditi svoju malu mrežu web 2.0 blogova i kreirati svoj vlastiti sigurni link wheel. Znate li šta je web 2.0? Web 2.0 smatramo drugom generacijom web stranica koje nadilaze standardne statičke stranice (tipa moje misomlakic.com), nego ih karakteriziraju tzv. dinamički sadržaj ili sadržaj generiran od strane korisnika.
U kategoriju web 2.0 stranica spadaju npr. društvene mreže. Gdje mi korisnici kreiramo sadržaj. Ali tu su i niz drugih stranica kao što je (jednostavnom pretragom preko googla možete naći veće liste ovakvih stranica, da ih ne izdvajam puno ovdje):
…i more drugih.
Prednost ovih stranica jest što možete raditi sadržaje (objavljivati članke) na njima potpuno besplatno. Daje li vam ovo nekakve ideje?Ako vam je palo na pamet kako možete objaviti neki članak na recimo svim ovim strancima i staviti link koji vodi na vašu stranicu, ČESTITAM! Upravo ste shvatili kako raditi backlinkove legalno za vaše cilja “glavne” stranice – rekao sam vam kao ću objasniti šta je “glavna stranica”.
Kad želite dobiti extra linkove za neki svoj recimo blog post ili stranicu proizvoda koju želite rangirati, možete koristiti sljedeću strategiju:
- Otvorite besplatni account kod nekoliko web 2.0 stranica (što njih više, to bolje)
- Napravite neki mini članak od 300-400 riječi vezan za vašu branšu i ključnu riječ. Čak preporučujem da ni ne bude vaša ključna riječ nego nešto vezano za nju, ili neka long tail ključna riječ. I na jedno ili maksimalno dva mjesta u članku ubacite link koji vodi na vašu glavnu stranicu.
Bitna napomena: Jednu stvar koju trebate znati o ovim pomoćnim stranicama sa kojih ćemo dobiti backlinkove: članak ne treba biti dobar, čak može biti i neki dummy text, najopćenitiji. Bitno je da ima sadržaja, jedna slika i da pokazuje na vašu glavnu stranicu. Ako imate resursa, vremena ili čak novca, možete platiti nekome da uradi ovaj dio umjesto vas. Možete outsorsati upravo ovu gradnju web 2.0 stranica koje će vam donijeti backlinkove. Evo još jedna napomena: zbog svih autoriteta koji imaju web 2.0 stranice, zna se desiti da google rangira njih za vašu ključnu riječ. Što je u svakom slučaju dobro je će te vi na kraju dobiti taj besplatni promet preko linka koji se nalazi u njemu. Zbog ovog potenciranog faktora, isplati se raditi i SEO optimizaciju ovih pratećih stranica. Ista pravila vrijede i ovdje. Samo nemojte koristiti vašu ključnu riječ nego koristite prateće “long tail keyword”! Vrlo bitno. Na vama je odluka koliko će te se posvetiti ovim člancima. Preporuka bi bila da sami kreirate nekoliko ovih popratnih stranica. Kad se uhodate i potpuno svladate shemu, možete dati nekom studentu ili platiti nekome na Fiverr.com da to radi za vas (u pretragu upišite “web 2.0 backlinks” ili slično – Prijaviti se možete preko ovog linka).
- Napravite i dodatne stranice “o meni”, contact stranica – s nekim minimalnim i kratkim textom, rečenica dvije je sasvim dovoljno. Želite da izgleda što realnije klasičnom blogu.
- Nemojte ciljati vašu ključnu riječ! Moram još jednom napomenuti. I bit će te sigurno od mogućih penala.
- Možete dodavati dodatne članke i ciljati više glavnih članaka prema vašoj službenoj stranici s jedne web 2.0 stranice.
Na ovaj način će te dobiti besplatne backlinkove koji će vam pomoći u što bolje rangiranju vaše glasne stranice. Malo napredniji pristup bi bio da radite backlinkove na vaše 2.0 stranice. Odnosno želite “pojačati” autoritet stranica koje vama daju backlinkove kako bi vi dobili još veći autoritet.
To možete raditi na više načina:
1. Možete raditi istu proceduru kao i za vašu glavnu ciljanu stranicu: raditi nove pod stranice koristeći nove web 2.0 stranice (morate raditi nove)
2. Ili koristiti usluge nekih “black hat” software-a pomoću kojih će te automatski graditi linkove koji će sadržavati linkove na vaše pomoćne stranice. Ovo jest malo ulaženje u zabranjenu zonu ali ako Google i otkrije šta ste napravili, penalizirat će vaše pomoćne stranice a ne vašu glavnu stranicu.
Zbog toga nikad ne koristite bilo kakve software za generiranje linkova koji će voditi direktno na vašu glavnu stranicu. Kratkoročno možda pomogne, ali dugoročno će vas google otkriti i penalizirati. Sad kad znate kako raditi backlinkove, idemo proći kroz još dvije (tri) odlične metode za dobivanje backlinkova ili i besplatnog prometa. Kao što znate, internet je informacijski baziran sustav. Svi mi želimo i volimo kvalitetan sadržaj. Pa tako, osim googla, i drugi blogeri ili druge web starince trebaju uvijek kvalitetnog sadržaja.
Odlična metoda dobivanja legalno backlinkova jest da radite “guest post-ove”.
Ili na našem, da druge stranice objave vaš sadržaj ili da napišete članak za drugu stranicu iz vaše branše. Članak koji će te napisati i koji će biti objavljen će sadržavati link koji vodi na vašu ciljanu stranicu. U ovoj situaciji, vlasnik recimo bloga za kojeg će te napisati članak će dobiti novi sadržaj na stranici, a vi će te, osim backlinka dobiti i besplatni pomet koji će doći od čitatelja upravo te stanice. Što je odlično! Ovo je vrlo česta praksa. Dovoljno je da u google upišete pojam ili ključnu riječ iz vaše branše, pogledati kojih se top 10 ili 20 stranica pojavilo. Kontaktirate vlasnike tih stranica osobno i pitate ih rade li guest posting, odnosno jesu li voljni da napišete članak za njihovu stranicu uz uvjet da imate barem jedan link koji će voditi na vašu stranicu. Dosta njih će odbiti ali također će biti onih koji će vrlo rado prihvatiti vaš prijedlog. Kao što ste mogli pretpostaviti, ili pomisliti “zašto bi vam netko dopustio ovo besplatno”? Potpuno ste u pravu. Dosta njih će tražiti podređenu naknadu za objavljivanje vašeg članak na njihovoj stanici upravo zbog tog besplatnog prometa koji će te dobiti direktno do njih. Što je stranica popularnija i ima više posjetitelja, to će cijan biti veća. Ali ako će promet biti ciljam, odnosno ako su ti posjetitelji usko vezani za vašu branšu, vjerujte, zna se višestruko isplatiti inicijalno ulaganje. Čak postoje i stanice koje nude ovakve usluge, odnosno čitave online “tržnice” koje trguju backlinkovima. Ovdje možete kupiti linkove dosta jakih, autoritativnih domena. O tome možete saznati preko googla (ili napišem članak o tome).
Još jedna (potpuno besplatna) metoda dobivanja backlinkova je dobro staro komentiranje po drugim stranicama ili forumima.
Ovo je još uvijek dobar način dobivanja nekad super jakih backlinkova. Šta znači komentiranje? Procedura je sljedeća:
Pronađete blogove/stanice/forume koji su objavili sadržaje vezano za vašu ciljanu ključnu riječ.
- Otvorite sve moguće linkove
- Prvo provjerite dozvoljavaju li komentare (ako je forum u pitanju trebate se prvo registrirati prije nego vam dozvole komentar, pa to i napravite)
- Ako su komentari dozvoljeni pročitajte članak i napišite konstruktivan komentar! Ovo je danas ključno kod komentiranja. Jer zbog zlouporabe komentiranja i gradnje backlinkova preko njih, mnogi (pogotovo relevantni) blogovi/stranice više ne dozvoljavaju automatsko komentiranje nego svi komentari idu na manualno odobravanje. Ako će vaš komentar pridonijeti raspravi ili članku, vlasnik stanice će ga s velikom vjerojatnošću i odobriti.
- U komentaru će vam biti dozvoljeno da stavite link, pa kopirajte link vaše ciljane stranice zbog dobivanja backlinka.
- Ponovite proceduru na što je više moguće blogova/stranica/foruma
Posljednju stvar koju možete napraviti jest: podijeliti link vaše starince na svim mogućim društvenim mrežama.
Jedna stvar koju trebate znati o backlinkovima: postoje takozvani “do follow” ili “no follow” linkovi. Do follow link (ili važeći link) je stvari backlink koji daje vrijednost ili težinu vašoj stranici, standardni backlink (ili samo link). A ovaj drugi, “no follow” (ili nevažeći link) je nastao upravo zbog maketara (onih s malo slabijom etikom) koji su zlouporabljeni masovno stvaranje backlinkova te su neke stranice odlučile uvesti “no follow” link ili link koji nema nikakvu težinu. Odnosno link s takve stanice koja daje no follow linkove vam neće dati nikakvu vrijednost u Googleovim očima. Bez obzira koliko jaka stranica bila. Linkovi s Facebook-a su no follow linkovi. Primjera radi. I sad, ako se pitate zašto onda postati link na Facebook, dva su razloga:
- Google voli vidjeti raznolikost. I do I no follow linkove. Jednostavno želi da vaši linkovi budu “prirodni”, a to podrazumijeva raznolikost u svakom aspektu, pa i u važećim ili nevažećim linkovima.
- Drugi razlog jest besplatni promet koji će te dobiti s Facebook, ili drugih društvenih mreža. Ako ništa, dio vaših pratitelja će kliknuti link i posjetiti vašu stranicu.
I ovo su 5 legalnih načina na koje možete dobiti extra backlinkove. Da ih ponovimo:
1. Gradite web 2.0 popratne stranice
2. Objavite “guest potove”
3. Kupite backlinkove na vezanim stranicama koje imaju dobar autoritet
4. Radite backlinkove kroz relevantne komentare na vezanim stranicama
5. Objavite vaše sadržaje na društvenim mrežama
Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.