Ako pratite naš blog, sigurno ste početkom ove godine uočili moje otkrivanje tople vode kada sam ‘otkrio’ Google AdWords bug. Da bi blamaža bila veća, moj su članak prenijeli portali i kolege, s blagom dozom ironije.
Ali sada je stvar ozbiljna. Stvarno je zanimljiv ovaj detalj koji sam otkrio (ne daj Bože, opet tople vode :). Kada je u Google AdWords sustav unesena mogućnost Broad Modified obuhvata ključnih riječi koji se označava tako da se uz ključnu riječ ili frazu stavi znak ‘+’, mnogi oglašivači su odahnuli. Konačno je proširen Phraseobuhvat na način da je pojam pretraživanja postao nešto šireg obuhvata, a opet dovoljno ciljan da omogućuje dobru segmentaciju. Kolege koje se bave ovim poslom (i ja) počeli su koristiti taj obuhvat kao jedan od najčešćih načina ciljanja tražitelja. Ali ima jedna zanimljivost …
Kada sam kopirajući ključne riječi u jednoj kampanji pomoću AdWords Editora zabunom kopirao i set ključnih riječi koje su bile označene Broad Modified obuhvatom u Phrase obuhvat, potkrala mi se greška. Zabunom sam obuhvatio i jednu ključnu riječ koju nisam trebao i dobio sam Phrase obuhvat za pojam “+invalidska +kolica”. Na prvu bi sam pomislio da ta fraza nikada neće ‘okinuti’ prikazivanje oglasa. ALI NE!
Greškom zakupljen pojam koji je Phrase – Broad Modified obuhvat
Pokazalo se to izvrsnom i jako korisnom pogreškom. Tako označen pojam postigao je puno bolji CTR uz nižu cijenu klika. Naravno da nisam stao na tome. Poslao sam svim kolegama, članovima udruge u nastajanju HUGO (Hrvatska Udruga Google Ovlaštenih Oglašivača) tu informaciju s pitanjem da li se i kod njih tako nešto dogodilo. Kolega Krešimir Drvar (predloženi predsjednik udruge u nastajanju HUGO) javio mi je da je imao slično iskustvo, ali nije obraćao posebnu pažnju. Odmah sam u sljedećoj kampanji to ponovo napravio, ali ovaj puta namjerno. Rezultat je opet bio odličan. CTR je bio 50% bolji, a cijena klika 4 puta niža od Broad Modified obuhvata. Onda sam experimentom paralelno testirao prema ‘običnom’ phrase obuhvatu:
Drugi primjer Phrase – Broad Modified obuhvata
Sada, nakon višekratnih testiranja i istraživanja znam pouzdano da je u pitanju nešto što bih mogao nazvati Google AdWords bug. Za Phrase obuhvat Google tvrdi da nije pod utjecajem korištenja znaka ‘+’ ispod navodnika:
No, the broad match modifier feature only works when used with broad match keywords. Putting a plus symbol (+) in phrase match or exact match keywords (e.g. “+tennis +shoes” or [+tennis +shoes] ) will not change their matching behavior.
In addition, putting a plus symbol (+) in front of the brackets or quotes around a phrase match or exact match keyword (e.g. +[tennis shoes] or +”tennis shoes”) will treat the keyword as a broad match keyword, where the brackets and quotation marks are part of the term.
Meni se pokazalo da paralelnim korištenjem Phrase i Phrase s Broad Modified imam bolje rezultate kada stavim ‘+’ pod navodnike. Da li je to slučajno ili ne, iskušajte sami! Pogotovo što sam kod svih testiranih riječi imao dobre pokazatelje (bolji CTR ili nižu cijenu klika):
Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.
15
godina
s Vama
održanih radionica
zadovoljnih polaznika
O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)
Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović
Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]