Google AdWords bug

Autor: Miroslav Varga

Datum: 13 svibnja, 2020

Ako pratite naš blog, sigurno ste početkom ove godine uočili moje otkrivanje tople vode kada sam ‘otkrio’ Google AdWords bug. Da bi blamaža bila veća, moj su članak prenijeli portali i kolege, s blagom dozom ironije.

Ali sada je stvar ozbiljna. Stvarno je zanimljiv ovaj detalj koji sam otkrio (ne daj Bože, opet tople vode :). Kada je u Google AdWords sustav unesena mogućnost Broad Modified obuhvata ključnih riječi koji se označava tako da se uz ključnu riječ ili frazu stavi znak ‘+’, mnogi oglašivači su odahnuli. Konačno je proširen Phraseobuhvat na način da je pojam pretraživanja postao nešto šireg obuhvata, a opet dovoljno ciljan da omogućuje dobru segmentaciju. Kolege koje se bave ovim poslom (i ja) počeli su koristiti taj obuhvat kao jedan od najčešćih načina ciljanja tražitelja. Ali ima jedna zanimljivost …

Kada sam kopirajući ključne riječi u jednoj kampanji pomoću AdWords Editora zabunom kopirao i set ključnih riječi koje su bile označene Broad Modified obuhvatom u Phrase obuhvat, potkrala mi se greška. Zabunom sam obuhvatio i jednu ključnu riječ koju nisam trebao i dobio sam Phrase obuhvat za pojam “+invalidska +kolica”. Na prvu bi sam pomislio da ta fraza nikada neće ‘okinuti’ prikazivanje oglasa. ALI NE!

Miroslav Varga blog best practice

Greškom zakupljen pojam koji je Phrase – Broad Modified obuhvat

Pokazalo se to izvrsnom i jako korisnom pogreškom. Tako označen pojam postigao je puno bolji CTR uz nižu cijenu klika. Naravno da nisam stao na tome. Poslao sam svim kolegama, članovima udruge u nastajanju HUGO (Hrvatska Udruga Google Ovlaštenih Oglašivača) tu informaciju s pitanjem da li se i kod njih tako nešto dogodilo. Kolega Krešimir Drvar (predloženi predsjednik udruge u nastajanju HUGO) javio mi je da je imao slično iskustvo, ali nije obraćao posebnu pažnju. Odmah sam u sljedećoj kampanji to ponovo napravio, ali ovaj puta namjerno. Rezultat je opet bio odličan. CTR je bio 50% bolji, a cijena klika 4 puta niža od Broad Modified obuhvata. Onda sam experimentom paralelno testirao prema ‘običnom’ phrase obuhvatu:

Miroslav Varga blog best practice

Drugi primjer Phrase – Broad Modified obuhvata

Sada, nakon višekratnih testiranja i istraživanja znam pouzdano da je u pitanju nešto što bih mogao nazvati Google AdWords bug. Za Phrase obuhvat Google tvrdi da nije pod utjecajem korištenja znaka ‘+’ ispod navodnika:

No, the broad match modifier feature only works when used with broad match keywords. Putting a plus symbol (+) in phrase match or exact match keywords (e.g. “+tennis +shoes” or [+tennis +shoes] ) will not change their matching behavior.

In addition, putting a plus symbol (+) in front of the brackets or quotes around a phrase match or exact match keyword (e.g. +[tennis shoes] or +”tennis shoes”) will treat the keyword as a broad match keyword, where the brackets and quotation marks are part of the term.

Meni se pokazalo da paralelnim korištenjem Phrase i Phrase s Broad Modified imam bolje rezultate kada stavim ‘+’ pod navodnike. Da li je to slučajno ili ne, iskušajte sami! Pogotovo što sam kod svih testiranih riječi imao dobre pokazatelje (bolji CTR ili nižu cijenu klika):

Miroslav Varga blog best practice

Miroslav Varga blog best practice

Miroslav Varga blog best practice

Miroslav Varga best practice

Miroslav Varga blog best practice

Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.

 

Prijavite se na newsletter

Primajte stručne članke, obavijesti o nagradnim natječajima, akcijama i radionicama jednom tjedno

Poštujemo privatnost. Vaši se osobni podaci neće prosljeđivati treićim osobama, obrađivat će se povjerljivo i s njima će se postupati u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016.

Provjerite naša pravila zaštite privatnosti

15
godina
s Vama

Lider u kvaliteti poslovnih edukacija
Best Practice je trenersko-konzultantska organizacija specijalizirana za razvoj kompetencija zaposlenika. Pomažemo organizacijama da prodaju i komuniciraju bolje, upravljaju lakše i vode svoje ljude na bolji način.
Kvaliteta nema alternativu stoga u svaki projekt ulažemo više energije, a isporučujemo veću vrijednost od uobičajene. Ponosimo se listom klijenta od gotovo 500 tvrtki od kojih su mnoge lideri u svojim industrijama. Hvala Vam na povjerenju i vidimo se na radionicama.

459

Klijenata u 9 zemalja

3266

održanih radionica

18850

zadovoljnih polaznika

O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)

Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović

Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]

Share This
×

Edukacije u košarici

 
Sve ukupno: 0,00  (0,00 Kn)
Kreni na plaćanje
Pogledaj košaricu Obriši stavke