“Tajno” oružje online marketinga

Autor: Mišo Mlakić

Datum: 15 svibnja, 2020

 

Kada bih morao odabrati jednu online strategiju za izgradnju online biznisa to bi bio email marketing. Pa da obrazložim tvrdnju iz naslova…zašto “tajno” oružje? Iz jednog jednostavnog razloga…jer ljudi ne koriste email marketing na svoj mlin, da se tako izrazim. Skoro pa će jedno desetljeće kako sam u online marketing svijetu (u trenutku pisanja ovog post-a). Svjedočio sam mnogim promjenama, rastu i padu određenih strategija, pingvinima, pandama i kojekakvim pticama (tko je u SEO svijetu zna o čemu govorim), ali jedna stvar niti je gubila na značenju, niti svojoj vrijednosti: email marketing. Ostavimo na stranu zlouporabu, spamovanje, prostituiranje i druge kojekakve negativne načine korištenja email marketinga. Ja se ovdje isključivo obraćam ljudima koji žele imati ili imaju ozbiljan i moralan online biznisa te ga žele unaprijediti. Ni jedan drugi kanal ili oblik oglašavanja vam ne dozvoljava toliki “intiman” odnos, ili nivo poznavanja pretplatnikove trenutne potrebe i/ili interesiranja kao email marketing. Pa zašto onda to ne iskoristiti za izgradnju svog biznisa? Prvi put kaka su autoresponderi (software-i za masovno slanje emailova) pojavili na tržište, te pružili mogućnost ubacivanja imena u email samog pretplatnika, izazvali su revoluciju. Danas je to skroz uobičajeno, pa čak više ni potrebno toliko. Svi znamo da, kada dobijemo email sa svojim imenom, da nije pisan samo za nas. Ali postoji druga i bolja opcija. Pisati personalizirane emailove, odnosno kao da se obraćate jednoj osobi. Generički emalovi su već podavno out, kao i marketinške poruke pisane u tom kontekstu. Zasićeno tržište, bombardiranje sa svih strane, diferenciranje je danas ključ. Općenito, najlakši način izdvajanja od svih (ne samo konkurencije) jest poznavati ciljanu publiku što bolje kako bi se mogli obraćati na što osobnijem nivou. Isto vrijedi i za email marketing. Vi kao mali ili srednji poduzetnik, ili kako solopreneur (eng. naziv za samostalnog poduzetnika), imate dodatnog asa u rukavu nasprema korporacija. Ludi žele raditi s ljudima, ne zaboravite to. Kako vama to konkretno pomaže? Pa dozvoljava vam da se predstavite kao osoba. Ne morate paziti da sve bude savršeno, ne morate se izražavati politički niti čak skroz ni gramatički isparao (mala odstupanja mogu bili simpatična ili čak postati prepoznatljiva za vaš brend). Imate na raspolaganju jednu slobodu koju si korporacije ne mogu priuštiti. A upravo ta sloboda, pokazivanje ljudske strane, ono bukvalno što jeste, bez lažnog pretvaranja i glume, će vam donijeti prednost i posjetitelje. Mogu reći i veće povjerenje. A povjerenje je bitan faktor online.

Ali ima još jedna, danas veoma bitna stvar

Kao što je “revolucija” bila dodavanje imena pretplatnika u samo tijelo ili naslov poruke, danas to radimo kvalitetnom segmentacijom. Po meni, bez konkurencije, najbolje je segmentirati po interesu, pa onda dalje, ovisno o branši, nekim drugim faktorima (spol, dob, uređaj, lokacija…). Segmentiranje zahtijeva dodatni posao, dodatnu tehnološku mogućnost segmentacije od strane software-a kojeg koristimo za slanje emailova, ali gradimo biznis na duge staze a ne za sutra. Tako da se dodatni trud definitivno isplati. Da li to povlači dodatnog posla? Naravno. Nitko nije rekao da je online marketing lagan. Ali nije ni težak, samo treba znati šta raditi. Da se vratimo na segmentiranje. Postoji naravno nekoliko načina segmentacije po interesu. Ne postoji najbolja praksa ali postoje provjereni modeli koji se mogu vrlo jednostavno iskoristi i primijeniti (što preporučujem). Uradio sam kompletnu analizu strategije segmentacije email liste Frank Kern-a kada je promovirao jedna svoj proizvod. (i Todd Brown-a, i Peter Garety-a, i Jack Born-a, usput da napomenem ) Ne stane sve u jedan blog post (a i na engleskom je) pa koga zanima neka mi se javi preko kontakt forme i šaljem besplatno. On je koristio čak i segmentaciju email liste po minutama pogledanog promotivnog videa (da, i to je moguće i ne zahtijeva nikakvo programersko znanje da bi se napravilo). Definitivno se isplati saznati više. Pa da zaključim. Email marketing funkcionira još uvijek, definitivno. I funkcionirat će još dugo, dugo.

Dvije stvari veoma bitne kako bi vaša email marketing kampanja bila uspješna:

1.  personalizirane kampanje
2.  segmentacija

Nadamo se da Vam je članak bio zanimljiv i da ste naučili nešto novo. Ako želite znanje pretočiti u praktične vještine kojima ćete unaprijediti Vaše poslovanje i povećati prihode pridružite nam se na radionicama ili online edukacijama. Potražite svoju omiljenu radionicu u kalendaru Best Practice edukacija.

Prijavite se na newsletter

Primajte stručne članke, obavijesti o nagradnim natječajima, akcijama i radionicama jednom tjedno

Poštujemo privatnost. Vaši se osobni podaci neće prosljeđivati treićim osobama, obrađivat će se povjerljivo i s njima će se postupati u skladu s Uredbom (EU) 2016/679 Europskog parlamenta i Vijeća od 27. travnja 2016.

Provjerite naša pravila zaštite privatnosti

15
godina
s Vama

Lider u kvaliteti poslovnih edukacija
Best Practice je trenersko-konzultantska organizacija specijalizirana za razvoj kompetencija zaposlenika. Pomažemo organizacijama da prodaju i komuniciraju bolje, upravljaju lakše i vode svoje ljude na bolji način.
Kvaliteta nema alternativu stoga u svaki projekt ulažemo više energije, a isporučujemo veću vrijednost od uobičajene. Ponosimo se listom klijenta od gotovo 500 tvrtki od kojih su mnoge lideri u svojim industrijama. Hvala Vam na povjerenju i vidimo se na radionicama.

459

Klijenata u 9 zemalja

3266

održanih radionica

18850

zadovoljnih polaznika

O tvrtki:
IDEALAN OTOK, vl. Petar Majstrović
Sjedište: PALINOVEČKA 19 C, 10000 Zagreb, HR
OIB: 16733450514 (HR16733450514)

Pravni podaci:
Račun kod Erste&Steiermärkische Bank d.d
IBAN: HR1024020061140366283
SWIFT: ESBCHR22
Članovi društva: Petar Majstrović

Kontakti:
Telefon: 013873088
Mobilni: 0913873088
E-mail: [email protected]

Share This
×

Edukacije u košarici

 
Sve ukupno: 0,00  (0,00 Kn)
Kreni na plaćanje
Pogledaj košaricu Obriši stavke